Anonym (Hanna) skrev 2023-09-21 15:10:09 följande:
Ja jag ska kolla upp det. Hennes halvsyster har adhd, o jag känner igen en hel del därifrån.
Men vilken hjälp kan man få vid autism för att mp bättre?
Anonym (P) skrev 2023-09-21 17:17:07 följande:
Verktyg att förstå sig själv och omvärlden bättre. Anpassningar i skolan. Stöd till er föräldrar hur ni kan bemöta henne för att bäst hjälpa.
Som personen ovan skrev, för att förstå sig själv och andra bättre. Jag har fram tills nu aldrig förstått varför jag haft så svårt med vänner och relationer, alltid varit den som är utanför osv. Ofta arg, svårt med sociala situationer överlag, tyckte inte heller om mina kusiner.. trots att mina förädrar tyckte att vi skulle umgås mer, men släktträffar var något bland det värsta jag visste :/ det tycker jag i och för sig nu med, påtvingat nonsens, haha.. jag vill umgås med de jag trivs med och som jag valt att ha i mitt liv :) och det är helt okej!
Nu förstår jag att mina problem med relationer och sociala situationer var för att jag troligtvis var lite udda i mitt sätt att tänka och vara. Hade jag vetat det då, så kanske det hade underlättat i alla fall lite grann :)