• Anonym (Nyfiken)

Inleda affär

En nyfiken fråga, och ni som blir kränkta får blunda...
    Men jag funderar på ni som har en affär vid sidan om eller med någon som är upptagen. Vem har tagit första steget och hur? Hur har ni visat atg det finns intreese för något? Täbker att det är en stor risk att ta om man inte är säker på att det är besvarat...

• Svar på tråden Inleda affär
  • Anonym (jaha)

Varför ställer du frågan du tänker ju göra det oavsett?

Om det du söker är att få höra att det är helt ok och riskfritt för att intala dig själv att det är så och döva ditt samvete så kommer du såklart få höra det för FL kryllar av otrogna människor, men det visste du nog redan, eller hur?

Som svar på din fråga kan man väl säga såhär:
    Du har ju redan bestämt dig så det finns väl inte så mycket mer att säga om det, få höra att det är ok och riskfritt kommer du garanterat få höra MEN oavsett vad någon säger här så kommer det vara totalt värdelöst den dagen du blir påkommen. Vill du riskera att förlora din partner och halva tiden med dina barn så varsågod, men intala inte dig själv att det inte är det du gör för det är inget annat än en lögn.

• Anonym (Tröttare)
    Anonym (Här) skrev 2023-09-20 13:27:52 följande:
    Det handlar om att inleda en affär (vara otrogen) eller att inleda med någon som är upptagen. 
    Det har du ingen erfarenhet av. 
    Du pratar med dig själv märker jag. 
  • Anonym (Crunch)

Om jag skulle vara otrogen så är det kvinnan som måste ta initiativen. Jag skulle nog ha svårt att stå emot om sexiga kvinnor plötsligt visade intresse.

• Anonym (Nyfiken)
    Anonym (jaha) skrev 2023-09-20 15:50:52 följande:

Varför ställer du frågan du tänker ju göra det oavsett?

Om det du söker är att få höra att det är helt ok och riskfritt för att intala dig själv att det är så och döva ditt samvete så kommer du såklart få höra det för FL kryllar av otrogna människor, men det visste du nog redan, eller hur?

Som svar på din fråga kan man väl säga såhär:
    Du har ju redan bestämt dig så det finns väl inte så mycket mer att säga om det, få höra att det är ok och riskfritt kommer du garanterat få höra MEN oavsett vad någon säger här så kommer det vara totalt värdelöst den dagen du blir påkommen. Vill du riskera att förlora din partner och halva tiden med dina barn så varsågod, men intala inte dig själv att det inte är det du gör för det är inget annat än en lögn.

Du har ingen aning om vad jag gör eller tänker göra. Jag är helt öppen med min man vad jag gör. Om du undrar så är det så att jag har blivit kontaktad av en gift man. Han vet även att hag är gift men vet inte att vi har en öppen relation. Jag tycker att fenomenet är intressant och tänker bsea att det är fn väldogt stor risk han tar. Han vet ju inte hur jag reagerar och kanske berätrar för någon. Och han är ju inte ensam att göra så här. Jag hade aldrig vågat ta den risken...
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Nyfiken) skrev 2023-09-20 16:43:45 följande:
    Du har ingen aning om vad jag gör eller tänker göra. Jag är helt öppen med min man vad jag gör. Om du undrar så är det så att jag har blivit kontaktad av en gift man. Han vet även att hag är gift men vet inte att vi har en öppen relation. Jag tycker att fenomenet är intressant och tänker bsea att det är fn väldogt stor risk han tar. Han vet ju inte hur jag reagerar och kanske berätrar för någon. Och han är ju inte ensam att göra så här. Jag hade aldrig vågat ta den risken...
    Ok då ber jag om ursäkt, och tack för ditt förtydligande.

Men i ärlighetens namn så är väl det kanske inte det första man tänker på i en tråd under otrohet där man pratar om en "affär vid sidan om" i trådstartenFlört
  • Anonym (Sanna)
    Anonym (Trött) skrev 2023-09-20 12:56:50 följande:

Om du är kvinna finns det inga risker eller svårigheter. Bara ta på dig något lagom urringat så är saken biff. Du behöver inte heller vara orolig för att bli beskylld för otrohet. Du måste ju få dina behov tillfredsställda.

Din man får skylla sig själv om han inte gör dig nöjd  // Solig

Är det så?

Hjälp mig..

Jag strulade med en upptagen man. Han raggade stenhårt på mig. Jag var lite avvaktande. Jag ser mycket bättre ut än han och har fler beundrare på hans bolag (men jag har bara ögon för honom). Han har börjat kontakta mig för att nu tvärt sluta helt :( svarar inte. Vi har inte setts och jag har svarat gulligt i hopp om att han ska föreslå en träff. Vad gör jag? Vill träffa honom men vill inte bli dissad av någon som är under min nivå, det känns så förnedrande.. hans fru ligger inte ens med honom och jag är snygg. varför kalla fötter och hur tar jag det vidare? 

förlåt att jag kapar tråden, men känner mig så besviken just nu. Är så tänd på honom..

• Anonym (fv)
    Anonym (Sanna) skrev 2023-09-20 21:02:53 följande:

Är det så?

Hjälp mig..

Jag strulade med en upptagen man. Han raggade stenhårt på mig. Jag var lite avvaktande. Jag ser mycket bättre ut än han och har fler beundrare på hans bolag (men jag har bara ögon för honom). Han har börjat kontakta mig för att nu tvärt sluta helt :( svarar inte. Vi har inte setts och jag har svarat gulligt i hopp om att han ska föreslå en träff. Vad gör jag? Vill träffa honom men vill inte bli dissad av någon som är under min nivå, det känns så förnedrande.. hans fru ligger inte ens med honom och jag är snygg. varför kalla fötter och hur tar jag det vidare? 

förlåt att jag kapar tråden, men känner mig så besviken just nu. Är så tänd på honom..

Varför frågar du Kaffedraken om råd....
  • Anonym (Trött)

Är det så?

Hjälp mig..

Jamen det är väl bara att köra tänker jag. Huvudsaken du är tänd och vill ha sex med honom. 

Resten kan du väl strunta i Solig
  • Anonym (XXX)
    Anonym (Nyfiken) skrev 2023-09-20 16:43:45 följande:
    Ja, det finns tyvärr många skvallerbyttor nu, som skulle kunna gå och berätta om något sådant. Det är tråkigt. Jag antar att man får förföra personen, låta det hända bara innan han eller hon har fattat vad som hände. Sedan sitter han/hon lika mycket i smeten, och vågar inte skvallra längre. (Förutsatt att han/hon också är gift, förstås.)
  • Anonym (XXX)

Är det så?

Hjälp mig..

Fast du kan inte VETA om hans fru ligger med honom. Den valsen kör ALLA otrogna män med: "min fru förstår mig inte, vårt äktenskap har varit dött länge, vi har inte haft sex på många år, jag stannar bara för barnens skull...". Sedan blir frun inte sällan gravid igen! Tomte
  • Anonym (jaha)

Är det så?

Hjälp mig..

Ett argument skulle kunna vara för att man inte vill delta i att svina mot hans fru och barn men det skiter ju du bevisligen i så det argumentet kan vi skrota

Ett annat argument är vad din nivå verkligen är det enda du verkar bryr dig om är dina egna känslor och behov och vad för slags nivå snubben som bedrar sin fru har. Det finns ju fler nivåer än bara utseende och era nivåer vad gäller egoism verkar vara ganska i par.

Ett annat argument är varför du tror att han inte kan ljuga för dig när han utan problem ljuger för frun? Är att frun inte ligger med honom per automatik sant bara för att han säger så?
  • Anonym (kvinna)

En jämnårig kollega försade sig på en AW, något om att han gärna kunde ställa upp om det blev för torrt hemma. Han sökte även kontakt vid flera andra tillfällen, gav komplimanger, snackade.

Kollegor är dock no-no för mig, det funkar inte av flera anledningar.
    Det gick några år. Han lämnade företaget.

Jag peakade libido pga hormoner.

Han kom tillbaka och hälsade på, vi hann inte prata då och han skickade ett meddelande på fb (där vi inte är vänner) för att be om ursäkt för detta, med en ny komplimang.

Svar blev till samtal som blev till sexting som blev en affär. Han hade drömt om mig hela tiden vi jobbade ihop sa han. Han reagerar som ingen annan man på sex med mig. Det är både smickrande och tillfredsställande och därför fortsätter vi.

• Anonym (kvinna)

Risken med att ta första steget är nog också rätt liten.

Jag har gett lite genomskinliga kontaktförslag till män och de som tackat nej har förträngt det rätt fort. Lite konstig stämning ett par dagar kanske bara men sedan normalt snack och skojande. Jorden går faktiskt inte under, man kan väl ta komplimangen och gå vidare med sitt liv?

Jag har själv nästan förträngt flera -och några rätt grova -raggförsök av kollegor  men det var något mer med mannen som faktiskt fick till det.

• Anonym (Äventyrare)

Jag har samma tankar som dig TS. Jag är gift med en fantastisk kvinna som jag älskar sedan 10 år. Vi har två barn och på det hela taget ett fantastiskt liv. Jag vill varken skilja mig från min fru eller förlora det liv vi byggt upp tillsammans. När det gäller sex är vi inte helt kompatibla. Jag vill mycket mer än henne. Oftare och mer. Sex är ett stor intresse för mig. Jag vill utforska min sexualitet. Ligga med fler och ligga på fler sätt. Det vill inte hon. Hon är väldigt nöjd med en vanligt knull kanske en gång i veckan. Det duger inte för mig. Visst kan jag stå ut så i några år men i mitt liv vill jag uppleva med. Jag tycker sex både är ett spännande äventyr och en vacker bubbla att sluta sig i tillsammans med en annan. Jag skulle vilja vara otrogen för att det känns spännande och jag behöver mer spänning i mitt liv för att vara lugn i vardagen. Jag är bara rädd att om jag pushar det för mycket med min fru så kommer det bara leda till att hon känner sig otillräcklig och oälskad. Å andra sidan är jag rädd för att förstår min relation om jag är otrogen och blir ertappad. 

• Anonym (Crunch)
    Anonym (kvinna) skrev 2023-09-30 22:08:24 följande:

Risken med att ta första steget är nog också rätt liten.

Jag har gett lite genomskinliga kontaktförslag till män och de som tackat nej har förträngt det rätt fort. Lite konstig stämning ett par dagar kanske bara men sedan normalt snack och skojande. Jorden går faktiskt inte under, man kan väl ta komplimangen och gå vidare med sitt liv?

Jag har själv nästan förträngt flera -och några rätt grova -raggförsök av kollegor  men det var något mer med mannen som faktiskt fick till det.

Om en man visar intresse för henne så kanske han är mannen som sår ett frö, som hon tänker på sen.
  • Robert 832

Börja med att flirta tvetydigt. Inte så djärvt att det är uppenbart flirt men tillräckligt för att det ska registrera. Se hur det tas emot och vilken respons du får i tur. Resten får du känna dig fram.

Svar på tråden Inleda affär