Kronofogden
Vad menar du, har inget bankkonto? Var satte banken in lånet någonstans? Vart kommer pengarna du lever av?
Ta kontakt med kommunens skuld och budgetrådgivare, för jär låter det som att du saknar basic grejer.
Vad menar du, har inget bankkonto? Var satte banken in lånet någonstans? Vart kommer pengarna du lever av?
Ta kontakt med kommunens skuld och budgetrådgivare, för jär låter det som att du saknar basic grejer.
Det känns som att det är en hel del här som inte går ihop. Få se om jag får ihop det.
Du hade skulder.
Du tog ett lån, i en bank som inte var din vanliga, för att betala av de skulderna.
Det lånet betalas tillbaka, till banken där du tog det, på auto-giro (vilket skulle betyda att du faktiskt inte betalat skulderna)
Den här månaden försökte auto-girot dra dubbelt så mycket som vanligt (förmodligen pga årliga avgifter)
Detta misslyckades av okänd anledning
Banken skickar denna misslyckade auto-giro betalning direkt till kronofogden (vilket säger mig att detta inte är en bank som TS lånat ifrån utan en kreditgivare som har visst bankväsende som Svea, Intrum el dyl)
När TS får brev från Kronofogden om att hon har 10 dagar att betala får hon sån total panik att hon säger upp lånet, vilket skickar hela rasket till Kronofogden.
Säkert många fel men det är vad jag lyckas utläsa i tråden.
Finns det inget sätt att få banken att gå med på att ta tillbaka skulden från kronofogde? Kan jag säga att jag upptäckte brevet från banken och har betalat in allt till dem och att de därför ska tillbaka skulden hos kronofogden? Jag ska betala på fredag.
Också, när fick du den?
Ringt banken och bett dem dra tillbaka ärendet från kronofogde. Pratade med en dam som sa nej, men hon var inte den som hade hand om ärendet egentligen så jag skulle ringa till inkassoavdelningen på banken.
Men kan jag säga att jag betalar allt imorgon mot att de drar tillbaka från kronofogden eller kanske ringa imorgon och säga att jag precis redan betalat allt?
Vore intressant att veta varför lånet sades upp.
Menar förstås inte att komma med hot. Jag ringde och pratade med bankens inkasso. Jag frågade om det fanns möjlighet att de drar tillbaka ärendet från kronofogden om jag betalar in allt direkt på fredag.
De gick med på detta och jag ska inte skriva under något från kronofogden sa dem.
Så ett tips, om någon mot allt förmodan, fuckar upp det är att ringa fordringsägaren direkt och inte skriva under något från kronofogde.