• enmammatill

Svårt med andra föräldern

Hej! Hur hanterar man när man genuint inte tycker om den andra föräldern som man har ett barn med. Jag menar inte bitterhet eller svartsjuka.
    det fanns ingen kärleks relation i grunden, ej heller vänskap. Hade Vi inte haft ett barn ihop hade vi aldrig haft kontakt, enligt mig.  

Försöker verkligen jobba med de här känslorna. Vet att den här personen har 50% DNA hos mitt barn. älskar dock mitt barn. 

Vi är extremt olika, och jag har verkligen svårt för hen, trots att jag vet att jag inte hade haft mitt barn utan den personen. 

kan känna en sorg över att den andra föräldern är en person jag aldrig har älskat. 

• Svar på tråden Svårt med andra föräldern
  • enmammatill
    Anonym (S) skrev 2023-09-18 16:53:00 följande:

Varför måste du tycka något alls....? Sluta bry dig så mycket. Hantera honom som en neutral person så blir det bäst så. Fortsätter du älta dina negativa tankar och känslor så kommer ni få ett svårare samarbete.

Absolut och jag försöker verkligen. till och med försöker vara trevlig. Men vid minsta tjafs så triggas jag och känner bara ?usch?, och så minns jag gamla grejer och varför jag inte tycker om honom. Känner inte så för något av mina andra ex, vissa är
    jag fortfarande vän med. men absolut. Ska försöka med det. Tack för din input. 
  • enmammatill
    Anonym (S) skrev 2023-09-18 17:04:49 följande:
    Ja, inte sagt att det är lätt, så klart, men ju mer du kan fjärma dig från honom känslomässigt desto bättre. För dig, och för samarbetet.

ja absolut. och kanske finns det en del obearbetade känslor där som jag inte vill kännas vid och behöver bearbeta, även om jag inte helt vill kännas vid det...

Svar på tråden Svårt med andra föräldern