Smärtsam sammandragning, chefen inte nöjd.
Jag vet hur du känner.
Jag har själv haft problem med min arbetsgivare under den här graviditeten pga graviditetsrelaterade besvär och en enorm ovilja från chefens sida att försöka underlätta ett redan tungt och stressigt arbete. Vi har gjort riskbedömning enligt rutin men ändå så sitter det emot...
Jag har behövt stanna hemma flera gånger senaste månaderna pga diverse besvär som givetvis blir värre med jobbet.
Nu ska jag boka en läkartid och försöka få hjälp den vägen.
Jag känner precis som du, extremt dåligt samvete, tänker att överdriver jag? Är det jag som är svag, borde orka mer? Men försöker slå bort de tankarna och tänka att den här bebisen kommer jag bara bära i min kropp en enda gång i livet, under en väldigt begränsad period av mitt liv, och jag hade aldrig förlåtit mig själv om jag hade gjort något för att riskera barnet. Och borde inte förlåta mig om jag riskerar min egen hälsa heller, för jag kommer ju behöva må så bra som möjligt för att orka föda mitt barn och ta hand om det på ett så bra sätt som möjligt.
Sammandragningar ska inte göra ont, det behöver inte vara farligt men jag tycker att om det fortsätter så bör du kontakta din barnmorska eller förlossningen beroende på vilken vecka du är i. Prata med din barnmorska ändå om hur du känner och mår. Min barnmorska har varit väldigt förstående och hjälpsam.