Inlägg från: Anonym (Världen är naiv) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Världen är naiv)

Byta namn utan att stalker vet?

Anonym (Nej) skrev 2023-09-15 20:47:25 följande:

Det jag menar är alltså att om någon söker på ditt namn och du är omnämnd eller har bild eller är omskriven på något sätt så kommer det alltid finnas kvar. Däremot sidor som hitta.se osv borde uppdatera ditt namn, men då är frågan om du tänkte byta både för- och efternamn samtidigt så du blir svårare att hitta? Men, som sagt, ett samtal till SKV så är du avslöjad ändå.

Varför göra något så drastiskt pga en idiot? Vad gör hen egentligen mot dig? Hur är hen störande? Kan du inte polisanmäla?

Polisanmäla hjälper inte ens om man blivit våldtagen, hur naiv är du egentligen?

Jag har en bekant som efter uppbrott från relation fått sin bil vandad upprepade gånger, sina konton hackade, killen har tagit stryptag och strypt henne tills hon blev medvetslös när hon släppte in honom för att hämta sina sista prylar, han har knivhotat hennes barn, han har suttit på jobbet på arbetstid och dödshotat henne från sin jobbdator, hennes chef har också sett detta och man har fått ta försiktighetsåtgärder för att han inte ska lyckas ta sig in där och skada henne eller stå och lurka utanför.

Polisen gör ingenting alls. De utreder inte ens den här killens av flera personer bevittnade dödshot per mail, för då heter det " det är ju inom vården och det är så jobbigt med sekretessen, vi kan inte komma åt deras datorer".

Och den mannen jobbar då med psykiskt sköra kvinnor som varit inlagda - känns det bra eller?

Jag hade inte gått till polisen idag om jag hade problem med en man.
    Jag hade betalat vem som helst för att lösa problemet.
  • Anonym (Världen är naiv)
    Anonym (Nej) skrev 2023-09-16 10:41:15 följande:
    Vi börjar från början. Hur vet du att personen stalkar dig? Vad gör hen egentligen?

Man behöver inte ha koll på andras personnummer, sånt sköter SKV åt en. Jag skulle bara ringa och fråga efter den jag söker, berätta att hen senast bodde på en viss adress och då kommer det fram både nytt namn, ny adress och personnummer. Du kommer inte undan. Och varför skulle hen fortsätta söka efter dig om du försvann?
    För att tyvärr vissa män är sjuka i huvet, that´s why.

Min bekant blev trackad i princip på veckobasis i 2,5 år efter uppbrottet. Och då hade han ändå redan börjat misshandla en ny kvinna.
Svar på tråden Byta namn utan att stalker vet?