• Anonym (M)

Byta namn utan att stalker vet?

Som rubriken lyder, går det?

Hur länge kommer man se det nya namnet när man googlar det gamla och går det att göra så det inte går att se alls? Kan man "försvinna" så att säga?

• Svar på tråden Byta namn utan att stalker vet?
  • Anonym (M)
    Anonym (Nej) skrev 2023-09-15 20:45:29 följande:

INGET försvinner från google. Och när det gäller namnbyte så räcker ett samtal till SKV så får hen reda på allt om dig ändå.

Jag har bytt namn två gånger tidigare och söker man på mina gamla namn får man inte upp något om vad jag heter idag... men det tog ett tag och minns inte hur länge.

Finns det verkligen inget sätt att "försvinna"?
  • Anonym (M)

Hen har inte gjort något olagligt (än?), men folk som känner personen misstänker att hen potentiellt kan bli farlig.

• Anonym (M)
    Anonym (Sluta fly från problemen istället) skrev 2023-09-16 04:08:04 följande:
    Fast enligt personen som startat diskussionen så har inga direkta hot yttrats från den han benämner som stalker. Tror inte simpla rykten om att stalkern kan bli farlig räcker för att beviljas skyddad identitet.

Ser inte heller meningen med att byta namn. Blir ju lätt att hitta det nya namnet också om man bara söker på personnumret. Trådskaparen kanske skulle sluta noja istället. 
    Riskerna är reella och har aldrig flytt. Personen i fråga är en sån som tex skulle kunna ge sig på djur. Vet inte om hen har koll på personnumret. Finns barn och djur med i bilden och det är främst dem oron gäller.
  • Anonym (M)

Personen har allvarliga psykiska problem.

• Anonym (M)
    Anonym (Sluta fly från problemen istället) skrev 2023-09-16 04:33:26 följande:
    Då kan det inte handla om mig iaf. Jag skulle aldrig bära hand på någon, vare sig djur eller barn. 

Du kanske skulle ta och göra vad som redan föreslagits i tråden och kontakta farbror blå då?
    Och ... du kände dig träffad fram tills dess?

Finns ju inget att anmäla i nuläget.
Svar på tråden Byta namn utan att stalker vet?