• Anonym (H)

Förälder i klassen är pedofil

Anonym (Maja) skrev 2023-09-16 17:34:44 följande:

Jag hade sett till att domen kom till rektor, lärare, fritidsledare m.fl., samt betrodda föräldrar i klassen.

Huvva, du känns väldigt läskig... Skickade du anonymt också? Det här är inte ditt jobb, dom har väl fallit med straff och andra saker som följd. Stackars vederbörandes familj, ffa barnet. Inte för att jag tror att personal på skolan straffar den familjen, men barnet lär ju inte få några kompisar. Grattis
  • Anonym (H)
    Egon den stora skrev 2023-09-16 22:32:09 följande:
    Du tror inte att sånt sprider sig ändå? Det är väl bra om flera håller koll på hur barnen mår och är vaksamma så att dom kan få hjälp?
    Jo om sånt sprider sig ändå, varför elda på ännu mer? För mig är det raka rör som gäller, gå till vederbörande själv och fråga om man behöver vara orolig. Hålla på att sprida saker anonymt är bara fegisar som gör enligt mig. Hade jag varit orolig, hade jag konfrontera personen ifråga utan massa skit snack inför andra. Jag tror man får det ärligaste svaret från ngn det gäller
  • Anonym (H)
    Egon den stora skrev 2023-09-17 22:26:40 följande:
    vad förväntar du dig att ett samtal med vederbörande?  Du frågar om han tänker begå fler övergrepp och han säger nej, då är allt lugnt? 
    Låter ju helt knäppt. 
    Ja hellre det än att anonymt skicka ngt som man tror stämmer. Bättre att stå för sin oro. Jag fattar naturligtvis att ett rykte om pedofeli skapsr starka känslor och mkt oro, men i detta läge får man ta sig samman för att inte sprida ryktet vidare som kanske inte ens är befogat alternativt skadar ett oskyldigt barn. Och nej, jag hade aldrig ifrågasatt detta anonymt då jag anser att man får stå för sin sak. Och ja, jag skulle kunna konfrontera vederbörandes om detta, då vet hen vad jag oroar mig för Och sagt mitt till den person det gäller - hellre det än att anklaga en ev oskyldig anonymt. Så fegt
Svar på tråden Förälder i klassen är pedofil