• Anonym (Klo)

Förälder i klassen är pedofil

Anonym (Law & Order) skrev 2023-09-16 15:45:08 följande:

Det spelar ingen roll vad han gjort sig skyldig till. Han har avtjänat sitt straff och har all rätt att lägga det bakom sig. Dessutom verkar han ju ha bildat familj (med en vuxen kvinna förmodar jag) och gått vidare med livet. Jag hittar ingen info i tråden som tyder på risk för återfall.

TS gör sig inte bara skyldig till grovt förtal som kan ge två års fängelse - hon överför dessutom sina trångsynta föreställningar på sina egna barn som med all säkerhet kommer att växa upp och bli lika intoleranta förtryckare som hon själv. Jag kan bara hoppas att de har en pappa med sunt förnuft i behåll.

Han må ha avtjänat sin tid för brottet. Men skadan han orsakat barnet kommer ALDRIG försvinna. Barnet kommer få lida av detta hela sitt liv.

Menar du på fullaste allvar att en förälder bara ska förväntas vända andra kinden till och HOPPAS att han inte ska förstöra något barns liv igen bara för att han suttit av sitt straff? VEM vågar ta en sådan risk när det handlar om det dyrbaraste vi har här i världen?

Nej. Han har begått ett brott där det inte finns någon förlåtelse eller förmildrande omständighet kring. 

Och föräldrar har rätt till sådan här information eftersom det är vår LIVSUPPGIFT att skydda våra barn.

Svar på tråden Förälder i klassen är pedofil