Inlägg från: Anonym (Casanova) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Casanova)

Förälder i klassen är pedofil

Det kommer inte att rädda några barn genom att springa runt som en skvallerkärring och torpedera för honom och hans barn.

Oavsett om han var skyldig eller oskyldig till det han var dömd för har han avtjänat sitt straff. Han ska få en ny chans av samhället. Det är en fundamental princip för hur vårat samhälle fungerar.

• Anonym (Casanova)
    Anonym (Post) skrev 2023-09-15 07:31:19 följande:
    Irl så funkar det inte riktigt så. Även om man inte dömd för något så är många dörrar stängda sedan, och man får ingen ny chans. 
    Jag vet och jag tror att det är otroligt skadligt och kostsamt.

Om vi inte släpper in människor i värmen igen så finns det ju ingen orsak för dem att gå över till "rätt sida". Människor har en tendens att bete sig efter de fack de placeras i.

Jag tror på hårda straff. Men även förlåtelse.
  • Anonym (Casanova)
    Sunflora skrev 2023-09-15 14:17:33 följande:

Jag pratar om föräldrarna som hjälper till några gånger per termin inte tränarna och de som är engagerade i styrelsen. Alla föräldrar förväntas hjälpa till om barnet spelar fotboll t.ex så en sådan regel skulle innebära att samtliga föräldrar lämnar in utdrag. 

Jag vet att socialen är urusel men det har blivit bättre sen Lilla hjärtat och man måste försöka och göra sitt bästa för barnet oavsett vilka man har emot sig det är ens skyldighet som medmänniska. 

Jojo... Men man får ju även passa sig så att man som "medmänniska" inte gör mer skada än nytta.

Att släppa lös dig på "fallet" känns ju som att släppa en kärnvapenbomb på en myrstack för att bli kvitt den. Myrstacken försvinner men skadeverkningarna på omgivningen blir inte obetydlig.

Du har ju redan anklagat honom för att "troligtvis" begå sexuella övergrepp på sina barn. Trots att du inte har en aning om något alls...
  • Anonym (Casanova)
    Anonym (Ella) skrev 2023-09-15 16:23:06 följande:

Några frågor har dykt upp i tråden som jag tänkte besvara, vissa saker vill jag inte svara på i detalj då jag inte vill att man ska kunna härleda till vem det är:

Jag vet skillnaden på hebefil och pedofil.
    Det här var ett litet barn det handlade om.
    Jag har inte kollat upp alla föräldrar på lexbase, det var först när jag såg pappan på skolan som jag hämtade domen då jag vet vem han är sen innan och vet vad han har gjort.
    Han blev dömd för ca 10-15 år sedan och då var han över 30 år.
    Det handlar alltså inte om en 16-åring som hade en 14-åring flickvän t.ex.

Jag har inte agerat på den här informationen mest pga av att jag inte vill att barnet ska råka illa ut. Samtidigt så kan det vara så att det är precis vad barnet gör just nu, råkar illa ut hos sin pappa.
    Jag vill inte heller råka illa ut förstås, många nämner det här med förtal. Men tänk om jag skulle kunna ha förhindrat att ett barn till blir ett offer för honom.

Eller så rör han inte ett hårstrå på något barn alls och den enda unge som får sitt liv förstört är hans unge pga din glappande käft.

Då finns det ett offer och en gärningsman. Offret är hans barn. Gärningsmannen är du.
Svar på tråden Förälder i klassen är pedofil