Förälder i klassen är pedofil
Någon skriver att TS ska vakta sin tunga och tänka på att hon kan bli anmäld för förtal. Enligt mig är det en otroligt naiv och rent utav ointelligent uppmaning till trådstartaren.
Om TS helt sonika berättar för andra föräldrar att hon har läst igenom en dom i vilken det framgår vad den här pappan är dömd för.. var i detta skulle det ligga något slags förtal? Alla domar i Sveriges tingsrätter är fria att tillgå för allmänheten. Så länge TS håller sig till det som står i domen kan hon inte anmälas för förtal.
Självklart bör skolpersonal och alla föräldrar som har barn i samma klass få reda på detta. Jag håller med om att det är synd om barnet som har en pappa som är pedofil. Men om alla får reda på detta så kan även det barnet skyddas. Tyvärr finns det ingen lag och inget regelverk som hindrar pedofiler från att bli pappor i Sverige. En dömd pedofil är fri att åka hem från BB med sin lilla bebis.
Jag vill tillägga och förtydliga att pedofili är en psykisk störning. En psykisk störning är inget man blir fri från bara för att man har avtjänat ett fängelsestraff. Den psykiska störningen pedofili finns kvar livet ut. Man beräknar att 3 % av alla män lider av denna störning. Så på 1000 män är alltså 30 stycken pedofiler. På 10 000 män är 300 stycken pedofiler. Hur många män bor det i din stad? Räkna lite på det.
Pedofili är så mycket mer förekommande än vad gemene man tror. Barn måste skyddas till varje pris, det är viktigt att ingen tystnadskultur råder. Varje pedofil bör hängas ut i informerande syfte så att barn kan skyddas.