Inlägg från: Anonym (Nope) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Nope)

Är gubbar över 50 the shit?

Tyvärr måste jag spräcka din bubbla. De flesta män över 50 (inte alla) både ser ut och är rätt trista. Dessutom kommer potensproblemen smygande. Visst finns det undantag, men de är inte många (skrev hon och suckade sorgset).

Snacket om att män bara blir attraktivare med åren jämfört med kvinnor stämmer inte enligt mig och de flesta andra kvinnor jag känner. En myt som lever kvar sedan forntiden. Därmed inte sagt att det inte finns attraktiva människor i alla åldrar!

• Anonym (Nope)
    Anonym (RR) skrev 2023-09-15 16:17:41 följande:

Det är märkligt att många kvinnor reagerar såhär. Om män attraheras av unga tjejer så är det synd om er för att jämnåriga män inte ser er. Varför hör man aldrig det motsatta? Det här har jag skrivit några gånger. Kvinnor tycker att män ska fokusera mer på jämnåriga kvinnor som sitter ensamma och längtar efter att få träffa nån.

Det är kul och så talande också hur kvinnor ofta beskriver män som dreglande när vi ser unga tjejer Skrattande

Du säger att jag skulle ha större framgång om jag försökte med jämnåriga kvinnor. Då kan jag säga att de flesta som jag har försökt med är i min ålder. Jag är med på dejtsidor och i år har EN kvinna skrivit till mig.

Jag har länge undrat - använder du copy paste när du skriver dina inlägg? Måste vara oerhört tjatigt att skriva samma saker om och om och om igen. Apropå din fråga så kan jag inte påminna mig om att jag har märkt att äldre jämnåriga män gör vågen och kommer med uppmuntrande hejarop när kvinnor väljer att dejta män yngre än dem själva. Nä då är de desperata och pinsamma och killarna är bara ute efter ett knull för något mer kan de ju inte förvänta sig av en yngre man.

Jag tror de flesta oavsett kön kan uppskatta snygga yngre killar och tjejer och inget fel med det. Men alla unga är inte snygga och alla äldre är inte fula. Till syvende och sist handlar det om attraktion och visst spelar utseendet in absolut. Kombon attraktiv, snygg och härlig personlighet är väl det vi alla suktar efter. Personligen har jag inga problem att attrahera såväl män i min egen ålder (55 plus) och yngre så jag är väl lyckligt lottad då, men det kan knappast vara ovanligt i verkliga livet.

Däremot tror jag sällan en åldersskillnad på 20-25 år funkar i långa loppet. Hur kul är det att vara 55 och ha en partner som är 75-80 år?
Svar på tråden Är gubbar över 50 the shit?