• Anonym (***)

Sluta göra barnen selektiva i maten.

Ts...håller med dig till stor del, sen finns det ju undantag.
    Det bästa man kan göra när bebisar börjar smaka mat, är att variera o faktiskt ge barnet maten de inte tycker om första gången, flera gånger.
    Tex...vi föräldrar avskyr tomater men jag gav mig q7 på att min unge skulle lära sig att tycka om tomater. Första lilla biten kom ut igen o då fick h*n något annat, o så gjorde jag ett nytt försök med tomaten osv....
    Gjorde så med annan mindre god mat med o efter kanske 7-8 dagars så åts tomaten eller vad det nu var, upp utan problem.
    Mitt barn äter allt medan vi föräldrar grinar illa åt visa livsmedel...dock har jag gett mig 17 på att lära mig äta tomater o det går lite sisådär.

Föräldrar idag vet inte hur man lagar mat o de är mer intresserade av att sitta klistrade framför en skärm. De ger upp för lätt o bryr sig inte om vilken ohälsa de lägger grund till.
    Skräpmat sabbar både kropp o knopp.

• Anonym (***)
    Anonym (x) skrev 2023-09-23 11:20:40 följande:
    Så du beskriver ett vanligt barn som lär sig äta mat på ett vanligt sätt, jahapp. Det är helt normalt för barn som klarar av det vilket inte alla gör. Barn behöver testa ett livsmedel flera gånger men för känsliga barn...Annan sak.
    Känsliga....
Svar på tråden Sluta göra barnen selektiva i maten.