Inlägg från: Anonym (asdf) |Visa alla inlägg
  • Anonym (asdf)

Är jag svartsjuk och galen?!

Men låt dem ligga med varandra om de njuter av det

• Anonym (asdf)
    Anonym (K) skrev 2023-09-13 09:47:16 följande:
    Nej det gör det inte. Man måste få ställa raka frågor. Förklara att han förstört din tidigare relation om hon undrar varför du frågar. Men seriöst, problemet här är inte flickvännen utan brorsan. Honom borde du bryta kontakten med för det är han som förstör och ställer till med hjärnspöken för dig.
    Hade jag fått en sån fråga och killen skyllt på vad brodern gjort tidigare så fattar jag ju att jag har NOLL eget förtroende ifrån min man, TS har ju rätt 
  • Anonym (asdf)
    Anonym (K) skrev 2023-09-13 09:58:54 följande:
    Tur det finns andra som kan tänka utanför boxen och tro på vad folk berättar. Men det har väl att göra med om man har NOLL förtroende för sin partner.....

Vad pratar du om nu, skrev jag att jag inte hade TROTT honom?

Jag hade trott honom när han berättar att han tänker att jag kanske kommer ligga med hans bror.

• Anonym (asdf)
    Hejsan2020hej skrev 2023-09-16 21:18:37 följande:

Fan, jag klarar fortfarande inte att släppa det här.

Hade en väldigt bra dag där det kändes som att inget kunde dra ner mig, och en inställning att om något sådant skulle ske, så är det inte mitt fel och bara att gå vidare med livet.

Men, så börjar jag gå in och kolla igen, och samma visa två dagar i rad. Känner mig arg och sårad utan att det egentligen är bevis för något, bara egendomligt.

Gick till och med in i hennes mobil igår men hittade inget. Kollade messenger, insta och meddelanden. 
    Som jag visste, så hjälpte det inte. Självklart så tänker man i en sån situation att vem är så dum att de lämnar kvar eventuella spår? Gjorde det jag sa att jag inte skulle göra och känner skam.

Jag vet att jag måste sluta nu med en gång.

Någon som varit i en liknande situation som kan ge tips till hur man inte låter paniken ta överhand? Varför är jag så jävla osäker? 

Har sökt mig till psykolog men det är en del väntetid. 

Gör slut du är för traumatiserad för att kunna ha ett normalt förhållande.
  • Anonym (asdf)

Åtminstone så tycker jag att din flickvän har rätt att få veta vad du har för tankar om henne.

• Anonym (asdf)
    Anonym (Berätta) skrev 2023-09-17 13:41:59 följande:
    Eller så jobbar de sig igenom det tillsammans och bygger förtroende för varandra?
    Om det funkar så varför inte
  • Anonym (asdf)
    Hejsan2020hej skrev 2023-09-25 13:14:00 följande:

Ja, annat än det är ju svårt tycker jag. Vad tycker du att jag ska göra? Hur löser jag det här?

Har sökt mig till terapi och har en väldigt närma vän som jag diskuterar detta med utan censur och det hjälper en del. 

Vet inte om jag kommer lita på honom igen, men jag vill gärna kunna gå vidare. Och det helst utan att dumpa min nya tjej, för jag misstänker att det här inte försvinner utan följer med till en ny. 

Vi hänger ibland, mest med barnen jag och min bror och lite familjemiddagar och sånt. Ett par aktiva intressen då och då. 

Den händelsen än 12 år sen, vi var skitfulla så jag försöker att komma över det, men det har nu kommit upp till ytan igen. Går inte att prata med honom om det, han står fast vid att de såg på film mitt i natten på fyllan medan jag somnade. 

Lite lättare att hantera en del dagar, medan andra är skit. 

Vet du inte om din bror och ditt ex hade sex? Och han nekar till att det har hänt?
  • Anonym (asdf)
    Hejsan2020hej skrev 2023-09-26 00:13:28 följande:

Ja, han nekar och har alltid nekat. Efter att jag dumpade henne har han dock försökt att träffa henne igen, något år eller två senare, efter att hon flyttade till en annan stad.

Så. Ja. 

Det var den dagen jag förlorade all naivitet och godtrogenhet jag någonsin haft. Och jag hade ganska mycket. Det var egentligen en fin egenskap tycker jag. 

Jag har väl någonstans ända sen dess antagit att de jag inleder relationer med kommer att svika mig och bedra. Men de känslorna kommer först när det börjar betyda något, när man blir förälskad.

Innan det stadiet har man ju full kontroll själv, och om det skiter sig finns det fler fiskar i sjön. Men jag älskar verkligen min nya tjej och hon älskar mig. Hon säger det varje dag och att jag är den finaste människan hon nånsin mött. Och den här bruden kan välja och vraka om hon vill, så jag borde ju vara stolt :) 

De har varit online samtidigt på messenger hela kvällen och offline med någon minuts skillnad. Har svårt för att bara skaka av det men jag måste ju, vad ska jag annars göra! Undrar bara hur länge jag klarar det här, och i förlängningen också om det kommer gå åt helvete. 

Men hur vet du att han hade sex med henne om han nekar det? Du svarar inte på om du vet om det faktiskt har hänt.
  • Anonym (asdf)
    Hejsan2020hej skrev 2023-09-26 07:14:54 följande:

Alltså, jag såg de ju inte medan det hände.

Däremot hade han ett litet rum på övervåningen i lägenheten som endast innehöll säng och garderob.

Vi hade tv och soffa en trappa ner i vardagsrummet. 

I så fall har de legat i sängen och sett på hans laptop. 

Eller sov?
  • Anonym (asdf)
    Hejsan2020hej skrev 2023-09-26 10:53:00 följande:

Hon sa till mig att de såg på film 🤷?♂️

Så du vet inte ens om de har legat med varandra.
  • Anonym (asdf)
    Anonym (gösses) skrev 2023-09-26 11:23:35 följande:
    Ja men eller hur för det är ju helt normal att ens tjej går och lägger sig i ens brorsas säng bara för att sova, jag menar det är väl sånt som alla gör.... varför lägga sig i sin egen säng när man bara kan råka ta vilken säng som helst oavsett om det råkar ligga nån annan i den eller ej // Oskyldig
    Jag har ingen aning, konstigare saker har ju hänt. Särskilt om man inte är vid sina sinnen.
  • Anonym (asdf)
    Anonym (gösses) skrev 2023-09-26 11:51:20 följande:
    Man måste nog anstränga sig väldigt hårt för att spela dum om man vill försöka få att TS tjej gick och lade sig i hans brorsas säng i hans rum bara för att "sova".

Hur långt har du tänkt dra det där extremt naiva resonemanget?

TS: Men de hade ju inga kläder på sig?
    Du: De kanske tyckte det var varmt?

TS: Man han låg ju på henne och hon stönade?
    Du: Han kanske bara viskade ett roligt skämt i hennes öra och hon stönade av glädje?
    Men nu hittar du ju på saker som TS inte har skrivit.
  • Anonym (asdf)
    Anonym (gösses) skrev 2023-09-26 13:25:36 följande:
    Japp för att belysa det naiva i ditt resonemang.
    Fast det där har DU hittat på att jag skulle svara, så det där tar jag inte åt mig.
  • Anonym (asdf)
    Anonym (gösses) skrev 2023-09-26 13:41:01 följande:
    Jag tror att du nog fattar mycket väl vad jag menar .,... nej det är nog inte så troligt att TS tjej hoppade i säng med TS brorsa bara för att "sova"... och ja det är väldigt långsökt att påstå det. 
    Fast om TS hade sett dem ligga utan kläder på varandra och stöna. Jag skulle aldrig påstå att de inte hade sex då så nej, du har fel.
  • Anonym (asdf)
    Anonym (gösses) skrev 2023-09-26 14:00:13 följande:
    Dock sitter ju faktiskt DU och spekulerar om att de minsann kanske bara sov.... och ja det är faktiskt väldigt långsökt och extrem naivt oavsett hur mycket du nu spelar dum och låtsas inte ha en aaaaaning om vad jag menade med mina EXEMPEL på långsökta och naiva argument. 
    Jag spekulerar inte mer än vad du gör. Allt vi har är spekulationer.
  • Anonym (asdf)
    Anonym (gösses) skrev 2023-09-26 14:24:46 följande:
    Fel DU spekulerar och jag påpekar hur naiva dina spekulationer är med exempel på andra lika naiva argument.
    Nej det är inte ens lika att inte godta att två inte skulle ha sex när de ligger nakna på varandra och stönar. Så det tar jag som sagt inte på mig.
  • Anonym (asdf)
    Anonym (gösses) skrev 2023-09-27 14:34:21 följande:
    Ditt liv ditt val, men om du föredrar skita i att lösa problem och hellre stoppa huvudet i sanden och hoppas på det bästa när det blir jobbigt så ska du ju sen inte gnälla när du blir blåst för då har du ju själv valt det genom att umgås med människor du VET inte går att lita på...

PS! Problemet är FORTAFARNDE inte din tjej, problemet är FORTFARANDE din bror, eftersom hade din bror inte varit den skithög han uppenbarligen är och gillat att knulla på dina tjejer så hade det ju inte varit något problem att han har kontakt med din nya tjej för då hade du ju kunnat lita på både honom och tjejen, men det vill du ju inte ta tag i eftersom det tydligen är för jobbigt.
    Fattar inte varför du vill förstöra mellan TS och hans bror, när det kanske är helt i onödan dessutom. Och kallar honom för skithög fast du inte ens känner honom. Hur tror du att det känns för TS? Det är trots allt hans bror du pratar om. Du är helt respektlös mot TS och dessutom ganska otrevlig, TS har varit tydlig med vilken slags råd han vill ha, han vill lägga det där bakom sig, men det skiter du i för du vill spy ur dig din skit, du tror inte att TS kan bestämma eller vet bäst själv vad han vill ha för hjälp i tråden? Så otroligt arrogant av dig.
  • Anonym (asdf)
    Anonym (gösses) skrev 2023-09-28 12:09:00 följande:
    Fattar inte varför du vill vända det till att jag vill förstöra mellan TS och hans bror när det är hans bror och inte jag som satte på hans förra tjej och det är hans brors beteende och inte jag som orsakat problemen med att TS har svårt att lita på vad han kommer göra med hans nuvarande tjej.

Till skillnad mot vad du försöker hävda så finns problemet redan där och skapades av hans bror i samma samma sekund han bestämde sig för att ligga med hans förra tjej, det borde ju vara ganska självförklarande att det kommer göra det väldigt svårt för TS att lita på honom... och det är ju grunden till problemen han upplever idag.

Men du verkar vilja låtsas som att det kan man bara ignorera och prata om hans nuvarande problem som om det aldrig skulle ha hänt och vända det till att det på nåt skulle vara jätte jätte konstigt att TS har svårt att lita på en snubbe som tidigare satt på hans förra tjej.

Man löser inte problem genom att stoppa huvudet i sanden och låtsas som att de inte finns, det enda man lyckas med det är låta dem ligga och jäsa och bli större.
    Och så länge inte TS går till botten med det VERKLIGA problemet, dvs hans fullt naturliga brist på tillit till sin bror som orsakats av hans brors gränslösa beteende så kommer han ALDRIG kunna slappna av med sin brors relation till någon av hans tjejer eftersom hans bror bevisat att det inte går att lita på honom med sånt. Och då är det ju extremt korkat att propagera för att TS bara ska lobotomera sig själv till att glömma det och låtsas som att det aldrig hänt för det är ju inget annat är verklighetsflykt.

Så det TS skulle behöva göra är att sluta stoppa huvudet i sanden för det VERKLIGA problemet och reda ut det en gång för alla, det är mycket möjligt att han och hans bror i den processen kan försonas kring det som hänt fast denna gång på riktigt och inte bara genom att låtsas som att de inte hänt.
    Det är ju precis det här jag menar, DU försöker tala om för TS vad som behövs när han redan varit tydlig med att det är annan hjälp han efterfrågar i tråden. Han vill gå vidare och släppa det där nu, men det respekterar inte du. Du tror inte att TS själv kan avgöra vad han tycker är problemet och vilket hjälp han ska ha. Svara på vad TS frågar istället, allt annat är OT.
  • Anonym (asdf)
    Anonym (gösses) skrev 2023-09-28 15:48:03 följande:
    Japp, JAG tycker att TS behöver sluta stoppa huvudet i sanden utan gå till botten med sitt problem med sin brorsa eftersom det är grunden till problematiken.

DU verkar tycka att både vi och TS bara ska glömma att det någonsin hänt och försöker lägga skulden för hela skiten på TS och hävda att det är jättekonstigt att han inte kan lita på sin gränslösa bror och behöver terapi.

Vi tycker helt enkelt olika, men var snäll och låt bli och babbla om att jag vill "skapa problem" mellan TS och hans bror för det borde vem som helst med mer än 2 hjärnceller kunna förstå att knullar man på sin brorsas tjej så kan det ju möjligen uppstå vissa komplikationer med förtroendet efter det.
    Han har ju en relation med sin bror, du vill att den relationen ska upphöra, så ja du försöker förstöra mellan dem, du vill att TS ska säga upp kontakten med sin egen bror fast TS själv inte vill ha sådana råd.

TS har skrivit att ha vill ha hjälp att gå vidare, lägga det här bakom sig och att det spelar ingen roll för honom vad som hände då, men det respekterar inte du.

Tror du inte TS kan bestämma själv vad han ville ha hjälp med?
  • Anonym (asdf)
    Anonym (gösses) skrev 2023-09-28 16:44:42 följande:
    Du menar alltså att TS relation till sin bror inte redan är trasig?

TS springer runt och misstänker att hans bror försöker sätta på hans nya tjej oxå precis som han gjorde med den förra, är det en frisk relation till sin bror menar du?

På vilket sätt menar du att råda TS att gå till botten med problemen mellan honom och hans bror är detsamma som att vilja att relationen upphör?

Ja, precis han vil ha hjälp med att gå vidare och du och jag har olika åsikter om hur det ska ske där du verkar föredra att ta TS brors sida och lägga hela skulden på TS och uppmana honom att bara acceptera allt hans bror gör.

TS kommer bestämma själv oavsett vad du eller jag säger men det betyder inte att din åsikt är den enda som får framföras och alla som inte håller med dig ska hålla käften. Skriv du vad du tycker TS ska göra och så skriver andra vad de tycker är bäst. Du behöver inte hålla med andra men var snäll och låt bli att att tala om för andra vad de får eller inte får säga i en tråd som inte är din.

Nej det har jag inte påstått, men du vill ju att den ska bli helt slut eftersom du tycker att TS ska bryta med sin bror och bort från sitt liv.

TS vill lämna det där bakom sig vad är det du inte förstår? Han vill ju ha hjälp att få bort de där tankarna, det har han varit tydlig med men det skiter du i, du respekterar inte TS önskemål. Jag har inte lagt någon skuld på TS hur tänker du egentligen? Att vi ska diskutera det TS ville ha hjälp med och respektera det istället för att komma med annat skit som du spyr ut dig om hans bror är normalt hyfs och respekt, åsikter lägger jag åt sidan. Ja precis tråden är inte min, inte din heller utan TS, och han har varit tydlig med vad som gäller.

Svar på tråden Är jag svartsjuk och galen?!