• Anonym (nn)

Straff för misshandel och barnfridsbrott?

Anonym (M) skrev 2023-09-12 20:16:50 följande:

Tack för svaret! 
    Grejen är att exet har ändrat sin historia fram och tillbaks , vid något tillfälle har hon sagt själv att hon överdrev för att hon var rädd att han skulle ta barnen ifrån henne pga hennes diagnos (Borderline). Tyvärr blir det rättegång iallafall fick han precis veta. 

Kan lika gärna skriva nu också att det gäller min bror. Alla mår fruktansvärt dåligt.. Vi är väldigt nära och jag oroar ihjäl mig. 
    OM han skulle bli dömd , är det troligt att han får fängelse? Eller kan det bli villkorligt eftersom han är ostraffad sen tidigare? 

Vill inte skriva alla detaljer här av hänsyn till familjen och hans barn.. 

Mitt ex blev dömd för det och det blev villkorligt. Väldigt osannolikt att det skulle bli fängelse. För att bli dömd måste det finnas rätt mycket bevis.

Har ni pratat med exet? Omöjligt att veta om han gjort det eller ej, är det det enda som hänt eller säger exet att det hänt saker tidigare?

Mitt ex familj vände alla emot mig, spred en massa rykten och vägrade tro att han hade gjort något. Detta trots att jag inte medverkade plus att det fanns en massa bevis. 

Oavsett så är det din bror och det är klart ni ska stötta han men ha i åtanke att han faktiskt kan ha gjort det. 
Svar på tråden Straff för misshandel och barnfridsbrott?