• Anonym (Tappar tron)

Överallt där man minst anar

Är singel och börjar tappa tron på trohet. Av de som väldigt aktivt försöker komma under trosorna på mig har vi
    man 55 gift sedan 25 år villa  utflugna barn
    man 35 gift 2 små barn, en typ nyfödd
    man 45 gift ordnat liv i Bromma
    man 38 ska gifta sig nästa år
    jag vet inte inledningsvis hur deras status är men det framkommer rätt snart
    Ingen av dessa skulle någon tro är den otrogna typen, de är ordentliga och listiga
    men finns du i Stockholm eller runt här och har ett jobb så du är ute på vift så är det superlätt
    se upp kvinnor? är någon av dessa er man..
    var inte godtrogna?
    jag vill inte vara med någon som är i en relation men de är envisA eller desperata eller ?.

• Svar på tråden Överallt där man minst anar
  • Anonym (XXX)
    Anonym (Ann) skrev 2023-09-10 22:27:53 följande:
    Så mycket för i nöd och lust...
    Tant-modus? Något eget påfund låter det som...stackars man som kommer i andra hand och är svartsjuk på sitt barn.... Kanske läge att steppa upp som förälder isåfall.

Ja mannen har ett val, ta hand om sin familj, eller vara ett otroget svin.
    Fast jag tror att vi någonstans måste acceptera att biologin skiljer. Det ÄR svårare för en man att leva utan sex. Jag tror inte alls att en man som har varit tvungen att leva i påtvingat celibat i månader och år, måste vara en OND människa för att han söker något på sidan om. 
  • Anonym (XXX)
    Anonym (XXX) skrev 2023-09-11 10:18:54 följande:
    Fast jag tror att vi någonstans måste acceptera att biologin skiljer. Det ÄR svårare för en man att leva utan sex. Jag tror inte alls att en man som har varit tvungen att leva i påtvingat celibat i månader och år, måste vara en OND människa för att han söker något på sidan om. 
    ...eller ens om han går till en prostituerad kvinna, för den delen. Där kan man diskutera vad som är värst, jag vet inte själv: att lura i en (ofta yngre) kvinna att han älskar henne och vill gifta sig med henne, men inte kan lämna frun så länge som barnen är små. Eller att betala för sig hos en professionell kvinna, som han inte behöver inbilla någonting, och som inte heller förväntar sig något annat än att få betalt. 

Ja, jag vet att LAGEN säger att det första är tillåtet och det andra förbjudet, men lagen stämmer inte alltid överens med vad folk i allmänhet tycker.
  • Anonym (Ann)
    Anonym (XXX) skrev 2023-09-11 10:21:58 följande:
    ...eller ens om han går till en prostituerad kvinna, för den delen. Där kan man diskutera vad som är värst, jag vet inte själv: att lura i en (ofta yngre) kvinna att han älskar henne och vill gifta sig med henne, men inte kan lämna frun så länge som barnen är små. Eller att betala för sig hos en professionell kvinna, som han inte behöver inbilla någonting, och som inte heller förväntar sig något annat än att få betalt. 

Ja, jag vet att LAGEN säger att det första är tillåtet och det andra förbjudet, men lagen stämmer inte alltid överens med vad folk i allmänhet tycker.
    I båda fallen blir ju kvinnan sexuellt utnyttjad, den ena får pengar men ärlighet den andra får lögner och kanske nån present.
    Han har ju ett val, han kan ju vara öppen och ärlig om det istället för att lura frun och svika och bedra henne. 
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Tappar tron) skrev 2023-09-09 23:09:03 följande:
    Överallt där man minst anar

Är singel och börjar tappa tron på trohet. Av de som väldigt aktivt försöker komma under trosorna på mig har vi
    man 55 gift sedan 25 år villa  utflugna barn
    man 35 gift 2 små barn, en typ nyfödd
    man 45 gift ordnat liv i Bromma
    man 38 ska gifta sig nästa år
    jag vet inte inledningsvis hur deras status är men det framkommer rätt snart
    Ingen av dessa skulle någon tro är den otrogna typen, de är ordentliga och listiga
    men finns du i Stockholm eller runt här och har ett jobb så du är ute på vift så är det superlätt
    se upp kvinnor? är någon av dessa er man..
    var inte godtrogna?
    jag vill inte vara med någon som är i en relation men de är envisA eller desperata eller ?.

Tja... statistiskt sett verkar ju kvinnor vara mer otrogan än männen i Sverige så problemet verkar går åt båda hållen. Dessutom verkar runt 30-40% vara otrogna vilket betyder att 60-70% verkar kunna behålla brallorna på. Så nog går det att hitta nån som inte är en skithög men problemet är ju att skithögarna inte springer runt med en lapp på sig där det står "skithög" på så det kan vara svårt att undvika dem.

De normala männen springer kanske inte runt och förtsöker komma in under dina trosor lika desperat som skithögarna så du kanske missar dem? Har du provat med att själv försöka komma in under kallingarna på någon som inte verkar depserat på att få dina trosor att åka av?
  • Anonym (Hm)
    Anonym (Andrén) skrev 2023-09-10 16:20:31 följande:
    Som rökning, ser mer tjejer som röker nu.

Kul när tjejer klagar på män, sen tar efter.

All men are pigs
    Women are equal to men
    Det är inte många som röker nu för tiden 
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Ann) skrev 2023-09-11 12:44:58 följande:
    I båda fallen blir ju kvinnan sexuellt utnyttjad, den ena får pengar men ärlighet den andra får lögner och kanske nån present.
    På vilket sät menar du att en prostituerad som SJÄLV valt att jobba med sex blir sexuellt utnyttjad när hon själv VÄLJER att ta sex med en kund?

Han har ju ett val, han kan ju vara öppen och ärlig om det istället för att lura frun och svika och bedra henne. 
    Det håller jag däremot med om.
  • Anonym (XXX)
    Anonym (Kastar inga stenar) skrev 2023-09-10 13:22:10 följande:
    Men säger det inte sig självt lite att det är större sannolikhet att en person har hunnit tröttna på sin partner och uttömt vad båda är villiga att göra i sängen efter 20 år än efter 10 år?

Jag tror också att de som har utflugna eller äldre barn rent praktiskt har mer tid att hålla igång sidoaffärer.
    Jo. Samt att riskerna inte är så stora längre. En eventuell äktenskapsskillnad skadar inte längre barnen på samma sätt som då de bodde hemma.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (XXX) skrev 2023-09-11 18:55:09 följande:
    Jo. Samt att riskerna inte är så stora längre. En eventuell äktenskapsskillnad skadar inte längre barnen på samma sätt som då de bodde hemma.
    Så mao, de enda man behöver bry sig om och låta bli att såra och förnedra är barnen, en partner kan man såra och förnedra lite som man känner för bara det inte drabbar barnen?

Om man har så lite respekt för sin partner, varför vara ihop öht?
  • Anonym (jaha)
    Nä, han är bara en egoistisk skithög som fullkomligen skiter i sin partner bara han får det han anser sig behöva oavsett vad det får för konsekvenser för andra.... jag tror att rätt många skulle klassa det som ond.Flört
  • Anonym (Ann)
    Anonym (jaha) skrev 2023-09-11 18:38:15 följande:
    På vilket sät menar du att en prostituerad som SJÄLV valt att jobba med sex blir sexuellt utnyttjad när hon själv VÄLJER att ta sex med en kund?

Det håller jag däremot med om.
    Det där är en helt annan diskussion, om du inte själv orkar googla prostitution, trafficking, betalda övergrepp mm så gör en tråd om prostituerades sk val. 
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Ann) skrev 2023-09-11 19:48:36 följande:
    Det där är en helt annan diskussion, om du inte själv orkar googla prostitution, trafficking, betalda övergrepp mm så gör en tråd om prostituerades sk val. 
    Tja, det var ju du som drog upp det.Flört

All prostitution består inte av trafficking, det finns frivillig prostitution oxå.
  • Anonym (Ann)
    Anonym (jaha) skrev 2023-09-11 20:11:52 följande:
    Tja, det var ju du som drog upp det.Flört

All prostitution består inte av trafficking, det finns frivillig prostitution oxå.
    Nej det var inte jag som drog in prostitution.😊

Som sagt vill du diskutera halten av frivillighet i prostitution/köpta övergrepp så starta en egen tråd om det.

Tillbaka till ämnet här.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Ann) skrev 2023-09-11 20:19:49 följande:
    Nej det var inte jag som drog in prostitution.😊

Som sagt vill du diskutera halten av frivillighet i prostitution/köpta övergrepp så starta en egen tråd om det.

Tillbaka till ämnet här.
    Undrade bara vad för du har för belägg för dina tvärsäkra påståenden om att prostitution = sexuellt utnyttjande eftersom fivillig prostitution faktiskt existerar.

Men visst, tillbaka till ämnet.
  • Anonym (Tappar tron)

Nätdejting har gjort det väldigt lätt att ha många igång helt utanför fruns vetskap.

säkert är brist på sex och ömhet från frun utlösande faktorer

finns säkert andra förklaringar 

men det gör att man blir lite nedstämd och tänker att man inte ska o kan lita på män

även många kvinnor säkert som går bakom ryggen

trohet tar man tydligen lätt på

viöka här har varit otrogen eller har tänkt tanken att man vill

• Anonym (jaha)
    Anonym (Tappar tron) skrev 2023-09-11 21:50:42 följande:

Nätdejting har gjort det väldigt lätt att ha många igång helt utanför fruns vetskap.

säkert är brist på sex och ömhet från frun utlösande faktorer

finns säkert andra förklaringar 

men det gör att man blir lite nedstämd och tänker att man inte ska o kan lita på män

även många kvinnor säkert som går bakom ryggen

trohet tar man tydligen lätt på

viöka här har varit otrogen eller har tänkt tanken att man vill

Nja, ska man tro de undersökningar som gjorts där de som är otrogna själva svarat är är ju brist på sex INTE den primäöra utlösande faktor, utan faktiskt något som kom ganska lång ner på listan... den absolut vanligaste "anledningen" var "spänning och variation" dvs, för att man helt enkelt kände för det... så det verkar bara vara så enkelt som att vissa människor bara är väldigt egoistiska och har jävligt sjuka värderingar vad gäller relationer, punkt slut.

Din sista rad är intressant för att tänka något och göra något är två HELT skilda saker, många har säkert tänkt tanken att vara otrogen men sen är det ju långt ifrån alla som agerar på det. Vissa människor verkar ha spärrar som andra saknar.
  • Anonym (XXX)
    Jomen långt ifrån alla sexstrejkande kvinnor accepterar att mannen har sex med någon annan ändå. Jag skulle säga att det är ett fåtal som accepterar det, och det brukar också vara kvinnor som varit mer öppna för olika typer av relationer från början. Inte någon som vill leva i ett traditionellt äktenskap med barn, villa, vovve och Volvo (fast utan sex, då).
  • Anonym (XXX)
    Anonym (jaha) skrev 2023-09-11 19:15:28 följande:
    Så mao, de enda man behöver bry sig om och låta bli att såra och förnedra är barnen, en partner kan man såra och förnedra lite som man känner för bara det inte drabbar barnen?

Om man har så lite respekt för sin partner, varför vara ihop öht?
    Fast det handlar inte om att inte ha respekt, inte för det mesta. Det handlar om att försöka göra det bästa av en jobbig situation, där man å ena sidan inte vill skada sina barn "for the world", och oftast inte sin fru eller make heller som man älskar på andra sätt efter alla dessa år - typ som ett syskon.

En skilsmässa skulle dessutom påverka även många fler: t.ex. varandras svärisar som man umgås med, och gemensamma vänner: Man kanske tillsammans är aktiva i en kyrka eller någon förening, grannsamverkan o.s.v.. Efter 20 års äktenskap är allting hoprört, och det går inte bara att plocka bort den ena maken och fotokopiera in någon annan, och tro att allt ska fortsätta som förr.

...medan man å andra sidan har en sexdrift som pockar på - och man får inget hemma. Alternativt kan man inte tända på partnern längre p.g.a. att han/hon har tillåtit sig att gå upp i vikt, börjat dricka för mycket, slutat använda hygienprodukter och make-up, parkerat sig framför TV:n i mysbyxor med kissfläckar på för gott. Eller alternativt att man blir tokkär i en viss bestämd person, t.ex. en kollega eller någon annan man träffar genom sitt arbete, och det är besvarat... då är det jättesvårt att stå emot.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (XXX) skrev 2023-09-12 13:33:17 följande:
    Fast det handlar inte om att inte ha respekt, inte för det mesta. Det handlar om att försöka göra det bästa av en jobbig situation, där man å ena sidan inte vill skada sina barn "for the world", och oftast inte sin fru eller make heller som man älskar på andra sätt efter alla dessa år - typ som ett syskon.

En skilsmässa skulle dessutom påverka även många fler: t.ex. varandras svärisar som man umgås med, och gemensamma vänner: Man kanske tillsammans är aktiva i en kyrka eller någon förening, grannsamverkan o.s.v.. Efter 20 års äktenskap är allting hoprört, och det går inte bara att plocka bort den ena maken och fotokopiera in någon annan, och tro att allt ska fortsätta som förr.

...medan man å andra sidan har en sexdrift som pockar på - och man får inget hemma. Alternativt kan man inte tända på partnern längre p.g.a. att han/hon har tillåtit sig att gå upp i vikt, börjat dricka för mycket, slutat använda hygienprodukter och make-up, parkerat sig framför TV:n i mysbyxor med kissfläckar på för gott. Eller alternativt att man blir tokkär i en viss bestämd person, t.ex. en kollega eller någon annan man träffar genom sitt arbete, och det är besvarat... då är det jättesvårt att stå emot.
    Det bästa av situationen för vem? För sig själv? 
    Bara för att man själv tjänar på att ens partner inte får reda på det så betyder ju inte det att ens partner håller med om det och då kan man ju inte påstå att det är att göra "det bästa" av situationen. Då är det ju göra det som är bäst för MIG.

Ja en skilsmässa får givetvis konsekvenser, men om man inte ville skiljas varför valde man att bedra sin partner? Och vad får dig att tro att personens partner inte tycker att det är ett pris värt att betala för att slippa leva med en falsk partner? Den enda som kan avgöra det är ju personen själv.

Efter 20 års äktenskap så borde man kunna diskutera eventuella problem i relationen eller eventuellt missnöje som vuxna civiliserade människor och komma fram till en lösning som passar BÅDA bäst. Och skiter man i att göra så utan gör lite som man vill bakom ryggen på sin partner så kan man ju sen inte kräva att ens partner ska vilja vara kvar i relationen eller manipulera sin partner att vara kvar i relationen genom att ljuga.

De allra flesta människor har sexdrift men man behöver inte svika, ljuga och manipulera andra för att ha sex... det går alldeles utmärkt att ha sex utan att bete sig som ett svin mot andra. Så det är nog bra om vi inte blandar ihop sex och otrohet, det är två helt skilda saker.
  • Anonym (Ann)
    Anonym (XXX) skrev 2023-09-12 13:21:06 följande:
    Jomen långt ifrån alla sexstrejkande kvinnor accepterar att mannen har sex med någon annan ändå. Jag skulle säga att det är ett fåtal som accepterar det, och det brukar också vara kvinnor som varit mer öppna för olika typer av relationer från början. Inte någon som vill leva i ett traditionellt äktenskap med barn, villa, vovve och Volvo (fast utan sex, då).
    Nej, det ska de såklart inte behöva acceptera, vill mannen ligga med andra så är det upp till honom men han kan vara ärlig mot kvinnan så hon kan välja att lämna honom om han nu inte vågar avsluta relationen själv. Då får han ju ta konsekvensen av sitt val.

Fast en stor del är väl spänningen för många. Känslan av att de kan göra vad de vill och komma undan med det. På mitt jobb är det iallafall den typen av män som folk vet är/har varit otrogna.
Svar på tråden Överallt där man minst anar