Inlägg från: Anonym (XXX) |Visa alla inlägg
  • Anonym (XXX)

Överallt där man minst anar

Anonym (Andrén) skrev 2023-09-10 08:46:54 följande:

Enligt undersökningen är det lika troligt att gifta personer är otrogna som de som är singlar eller dejtar någon annan ? båda grupperna rapporterade lika mycket otrohet, 26 procent vardera.

De som är singlar kan väl inte vara otrogna - vem skulle de vara otrogna MOT?
  • Anonym (XXX)
    Anonym (Ann) skrev 2023-09-10 22:27:53 följande:
    Så mycket för i nöd och lust...
    Tant-modus? Något eget påfund låter det som...stackars man som kommer i andra hand och är svartsjuk på sitt barn.... Kanske läge att steppa upp som förälder isåfall.

Ja mannen har ett val, ta hand om sin familj, eller vara ett otroget svin.
    Fast jag tror att vi någonstans måste acceptera att biologin skiljer. Det ÄR svårare för en man att leva utan sex. Jag tror inte alls att en man som har varit tvungen att leva i påtvingat celibat i månader och år, måste vara en OND människa för att han söker något på sidan om. 
  • Anonym (XXX)
    Anonym (XXX) skrev 2023-09-11 10:18:54 följande:
    Fast jag tror att vi någonstans måste acceptera att biologin skiljer. Det ÄR svårare för en man att leva utan sex. Jag tror inte alls att en man som har varit tvungen att leva i påtvingat celibat i månader och år, måste vara en OND människa för att han söker något på sidan om. 
    ...eller ens om han går till en prostituerad kvinna, för den delen. Där kan man diskutera vad som är värst, jag vet inte själv: att lura i en (ofta yngre) kvinna att han älskar henne och vill gifta sig med henne, men inte kan lämna frun så länge som barnen är små. Eller att betala för sig hos en professionell kvinna, som han inte behöver inbilla någonting, och som inte heller förväntar sig något annat än att få betalt. 

Ja, jag vet att LAGEN säger att det första är tillåtet och det andra förbjudet, men lagen stämmer inte alltid överens med vad folk i allmänhet tycker.
  • Anonym (XXX)
    Anonym (Kastar inga stenar) skrev 2023-09-10 13:22:10 följande:
    Men säger det inte sig självt lite att det är större sannolikhet att en person har hunnit tröttna på sin partner och uttömt vad båda är villiga att göra i sängen efter 20 år än efter 10 år?

Jag tror också att de som har utflugna eller äldre barn rent praktiskt har mer tid att hålla igång sidoaffärer.
    Jo. Samt att riskerna inte är så stora längre. En eventuell äktenskapsskillnad skadar inte längre barnen på samma sätt som då de bodde hemma.
  • Anonym (XXX)
    Anonym (Ann) skrev 2023-09-11 12:44:58 följande:
    I båda fallen blir ju kvinnan sexuellt utnyttjad, den ena får pengar men ärlighet den andra får lögner och kanske nån present.
    Anonym (XXX) skrev 2023-09-11 10:18:54 följande:
    Han har ju ett val, han kan ju vara öppen och ärlig om det istället för att lura frun och svika och bedra henne. 
    Jomen långt ifrån alla sexstrejkande kvinnor accepterar att mannen har sex med någon annan ändå. Jag skulle säga att det är ett fåtal som accepterar det, och det brukar också vara kvinnor som varit mer öppna för olika typer av relationer från början. Inte någon som vill leva i ett traditionellt äktenskap med barn, villa, vovve och Volvo (fast utan sex, då).
  • Anonym (XXX)
    Anonym (jaha) skrev 2023-09-11 19:15:28 följande:
    Så mao, de enda man behöver bry sig om och låta bli att såra och förnedra är barnen, en partner kan man såra och förnedra lite som man känner för bara det inte drabbar barnen?

Om man har så lite respekt för sin partner, varför vara ihop öht?
    Fast det handlar inte om att inte ha respekt, inte för det mesta. Det handlar om att försöka göra det bästa av en jobbig situation, där man å ena sidan inte vill skada sina barn "for the world", och oftast inte sin fru eller make heller som man älskar på andra sätt efter alla dessa år - typ som ett syskon.

En skilsmässa skulle dessutom påverka även många fler: t.ex. varandras svärisar som man umgås med, och gemensamma vänner: Man kanske tillsammans är aktiva i en kyrka eller någon förening, grannsamverkan o.s.v.. Efter 20 års äktenskap är allting hoprört, och det går inte bara att plocka bort den ena maken och fotokopiera in någon annan, och tro att allt ska fortsätta som förr.

...medan man å andra sidan har en sexdrift som pockar på - och man får inget hemma. Alternativt kan man inte tända på partnern längre p.g.a. att han/hon har tillåtit sig att gå upp i vikt, börjat dricka för mycket, slutat använda hygienprodukter och make-up, parkerat sig framför TV:n i mysbyxor med kissfläckar på för gott. Eller alternativt att man blir tokkär i en viss bestämd person, t.ex. en kollega eller någon annan man träffar genom sitt arbete, och det är besvarat... då är det jättesvårt att stå emot.
Svar på tråden Överallt där man minst anar