• Anonym (Tappar tron)

Överallt där man minst anar

Är singel och börjar tappa tron på trohet. Av de som väldigt aktivt försöker komma under trosorna på mig har vi
    man 55 gift sedan 25 år villa  utflugna barn
    man 35 gift 2 små barn, en typ nyfödd
    man 45 gift ordnat liv i Bromma
    man 38 ska gifta sig nästa år
    jag vet inte inledningsvis hur deras status är men det framkommer rätt snart
    Ingen av dessa skulle någon tro är den otrogna typen, de är ordentliga och listiga
    men finns du i Stockholm eller runt här och har ett jobb så du är ute på vift så är det superlätt
    se upp kvinnor? är någon av dessa er man..
    var inte godtrogna?
    jag vill inte vara med någon som är i en relation men de är envisA eller desperata eller ?.

• Svar på tråden Överallt där man minst anar
  • Anonym (Ann)

Förstår dig! 

känner lite samma. Har flera kollegor som betett sig svinigt mot sina fruar. 
    träffade själv en kille ett tag som var singel första gången/gångerna vi träffades men när vi låg så hade han tydligen blivit tillsammans med en tjej, upptäckte jag nån månad efteråt då han flyttade (ihop med henne). Hans bror, som också var i ett förhållande, skrev också till mig på en dejtingsajt nån månad senare, så de två var samma skrot och korn...
    Flera vänner har haft män som varit otrogna. Jag var precis i början av ett förhållande när jag upptäckte att killen pratade med minst tre andra tjejer, vet inte vad mer de gjorde men han skulle på *jobbresa* till en stad där den ena bodde..

Tappade tron ännu mer när jag lyssnade på dokumentären *systrar*. Usch. Var tionde man har köpt sex...

• Anonym (Lilly)

Ja man tappar hoppet om kärleken lite av att se hur många upptagna män som öppet söker älskarinna på dejtingsidor och hur många som luras om att de är singlar eller i öppna relationer. 

• Anonym (Skrämmer bort mig från dejtingapp)

Ja
    Det är då otroligt lätt att ha många på gång parallellt och svårt att upptäckas om man bor i vimlet i en stor stad.
    Nu när man är runt 50 har man ju fått höra många stories och Själv blivit utsatt. 

Tänk om vi kvinnor höll ihop bättre, inte accepterar sex och fejk relation till upptagna män.

• Anonym (Ann)
    Anonym (Skrämmer bort mig från dejtingapp) skrev 2023-09-10 00:16:24 följande:

Ja
    Det är då otroligt lätt att ha många på gång parallellt och svårt att upptäckas om man bor i vimlet i en stor stad.
    Nu när man är runt 50 har man ju fått höra många stories och Själv blivit utsatt. 

Tänk om vi kvinnor höll ihop bättre, inte accepterar sex och fejk relation till upptagna män.

Absolut att vi ska hålla ihop men bara Skulden läggs där den hör hemma, på den som är otrogen och luras och bedrar. 
  • Anonym (40ish)

Det finns tyvärr ännu en anledning, män får inte tillräckligt med bra sex hemma. Om kvinnor var mer öppna och intresserade skulle få män behöva gå någon annanstans 

• Anonym (Andrén)
    Forskning tyder på att utomäktenskapliga förbindelser är mer accepterat, eller åtminstone vanligare, bland människor som passerat 50-strecket. I en studie om medelålders personers sexualvanor, utförd vid Malmö universitet, uppger fler att de haft tillfälligt sex utanför den fasta relationen i den äldre gruppen, 46?55 år, jämfört med den yngre, 35?45 år. Och kvinnor tycks vara mer otrogna än förr. Säker forskning saknas, men det finns mindre studier som pekar på att omkring hälften av alla kvinnor någon gång varit otrogna. 
  • Anonym (Andrén)

Män är oftare otrogna än kvinnor. De senaste uppgifterna från National Research Center visar att 20 % av männen och 13 % av kvinnorna erkänner att de har varit otrogna mot sin partner. Undersökningen visade också att det var dubbelt så sannolikt att män hade en sexuell affär än kvinnor, men att kvinnor var mer benägna att ha en känslomässig affär.

Enligt undersökningen är det lika troligt att gifta personer är otrogna som de som är singlar eller dejtar någon annan ? båda grupperna rapporterade lika mycket otrohet, 26 procent vardera.

Undersökningen visade också att män tenderar att vara otrogna mer med yngre partners än kvinnor, medan kvinnor är mer benägna att vara otrogna med någon de känner väl och litar på.

• Anonym (Tess)
    Anonym (Andrén) skrev 2023-09-10 08:46:54 följande:

Män är oftare otrogna än kvinnor. De senaste uppgifterna från National Research Center visar att 20 % av männen och 13 % av kvinnorna erkänner att de har varit otrogna mot sin partner. Undersökningen visade också att det var dubbelt så sannolikt att män hade en sexuell affär än kvinnor, men att kvinnor var mer benägna att ha en känslomässig affär.

Enligt undersökningen är det lika troligt att gifta personer är otrogna som de som är singlar eller dejtar någon annan ? båda grupperna rapporterade lika mycket otrohet, 26 procent vardera.

Undersökningen visade också att män tenderar att vara otrogna mer med yngre partners än kvinnor, medan kvinnor är mer benägna att vara otrogna med någon de känner väl och litar på.

Lika troligt att singlar är otrogna? Hur är man otrogen som singel? Mot vem?
  • Anonym (Andrén)
    Anonym (Tess) skrev 2023-09-10 10:09:44 följande:
    Lika troligt att singlar är otrogna? Hur är man otrogen som singel? Mot vem?
    Haha, bra fråga Skrattande
  • Anonym (Ann)
    Anonym (40ish) skrev 2023-09-10 07:08:38 följande:

Det finns tyvärr ännu en anledning, män får inte tillräckligt med bra sex hemma. Om kvinnor var mer öppna och intresserade skulle få män behöva gå någon annanstans 

Om män tog mer ansvar för hem och barn skulle kvinnorna orka och vilja ha mer sex. Om männen var bättre på att tillfredsställa kvinnan och tänka på hennes njutning och inte bara sig själva skulle de också få mer sex.
    Ja jag generaliserar lika hårt som du. 

Män som får mycket och bra sex hemma är också otrogna.

Svar på tråden Överallt där man minst anar