Inlägg från: Anonym (Ann) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ann)

Överallt där man minst anar

Förstår dig! 

känner lite samma. Har flera kollegor som betett sig svinigt mot sina fruar. 
    träffade själv en kille ett tag som var singel första gången/gångerna vi träffades men när vi låg så hade han tydligen blivit tillsammans med en tjej, upptäckte jag nån månad efteråt då han flyttade (ihop med henne). Hans bror, som också var i ett förhållande, skrev också till mig på en dejtingsajt nån månad senare, så de två var samma skrot och korn...
    Flera vänner har haft män som varit otrogna. Jag var precis i början av ett förhållande när jag upptäckte att killen pratade med minst tre andra tjejer, vet inte vad mer de gjorde men han skulle på *jobbresa* till en stad där den ena bodde..

Tappade tron ännu mer när jag lyssnade på dokumentären *systrar*. Usch. Var tionde man har köpt sex...

• Anonym (Ann)
    Anonym (Skrämmer bort mig från dejtingapp) skrev 2023-09-10 00:16:24 följande:

Ja
    Det är då otroligt lätt att ha många på gång parallellt och svårt att upptäckas om man bor i vimlet i en stor stad.
    Nu när man är runt 50 har man ju fått höra många stories och Själv blivit utsatt. 

Tänk om vi kvinnor höll ihop bättre, inte accepterar sex och fejk relation till upptagna män.

Absolut att vi ska hålla ihop men bara Skulden läggs där den hör hemma, på den som är otrogen och luras och bedrar. 
  • Anonym (Ann)
    Anonym (40ish) skrev 2023-09-10 07:08:38 följande:

Det finns tyvärr ännu en anledning, män får inte tillräckligt med bra sex hemma. Om kvinnor var mer öppna och intresserade skulle få män behöva gå någon annanstans 

Om män tog mer ansvar för hem och barn skulle kvinnorna orka och vilja ha mer sex. Om männen var bättre på att tillfredsställa kvinnan och tänka på hennes njutning och inte bara sig själva skulle de också få mer sex.
    Ja jag generaliserar lika hårt som du. 

Män som får mycket och bra sex hemma är också otrogna.

• Anonym (Ann)
    Anonym (Godiva) skrev 2023-09-10 16:37:29 följande:

Jo - men det är också något som kallas biologi. När kvinnan föder barn och går in i ?tant-modus? kommer mannen automatisk (mer eller mindre) i skymundan då bebisen får all uppmärksamhet. 

Sen också rent biologisk - visst finns det kvinnor som klarar av att någorlunda få tillbaka kroppen men i 85-90% är gravidkilon näst intill omöjliga att bli av med. En annan femma är också den eländiga sjukvården, flera hundra tusen kvinnor får leva resten av livet med svåra smärtor och förlossningsskador. Och med det sagt är också deras sexlust putsväck.

Mannen har tre valmöjligheter. Antingen acceptera sitt öde, skaffa en älskarinna eller en kk (knull-kompis). Det senaste kan också kallas för Friends with benefits?.

Så mycket för i nöd och lust...
    Tant-modus? Något eget påfund låter det som...stackars man som kommer i andra hand och är svartsjuk på sitt barn.... Kanske läge att steppa upp som förälder isåfall.

Ja mannen har ett val, ta hand om sin familj, eller vara ett otroget svin.
  • Anonym (Ann)
    Anonym (XXX) skrev 2023-09-11 10:21:58 följande:
    ...eller ens om han går till en prostituerad kvinna, för den delen. Där kan man diskutera vad som är värst, jag vet inte själv: att lura i en (ofta yngre) kvinna att han älskar henne och vill gifta sig med henne, men inte kan lämna frun så länge som barnen är små. Eller att betala för sig hos en professionell kvinna, som han inte behöver inbilla någonting, och som inte heller förväntar sig något annat än att få betalt. 

Ja, jag vet att LAGEN säger att det första är tillåtet och det andra förbjudet, men lagen stämmer inte alltid överens med vad folk i allmänhet tycker.
    I båda fallen blir ju kvinnan sexuellt utnyttjad, den ena får pengar men ärlighet den andra får lögner och kanske nån present.
    Anonym (XXX) skrev 2023-09-11 10:18:54 följande:
    Fast jag tror att vi någonstans måste acceptera att biologin skiljer. Det ÄR svårare för en man att leva utan sex. Jag tror inte alls att en man som har varit tvungen att leva i påtvingat celibat i månader och år, måste vara en OND människa för att han söker något på sidan om. 
    Han har ju ett val, han kan ju vara öppen och ärlig om det istället för att lura frun och svika och bedra henne. 
  • Anonym (Ann)
    Anonym (jaha) skrev 2023-09-11 18:38:15 följande:
    På vilket sät menar du att en prostituerad som SJÄLV valt att jobba med sex blir sexuellt utnyttjad när hon själv VÄLJER att ta sex med en kund?
    Anonym (Ann) skrev 2023-09-11 12:44:58 följande:

Han har ju ett val, han kan ju vara öppen och ärlig om det istället för att lura frun och svika och bedra henne. 
    Det håller jag däremot med om.
    Det där är en helt annan diskussion, om du inte själv orkar googla prostitution, trafficking, betalda övergrepp mm så gör en tråd om prostituerades sk val. 
  • Anonym (Ann)
    Anonym (jaha) skrev 2023-09-11 20:11:52 följande:
    Tja, det var ju du som drog upp det.Flört

All prostitution består inte av trafficking, det finns frivillig prostitution oxå.
    Nej det var inte jag som drog in prostitution.😊

Som sagt vill du diskutera halten av frivillighet i prostitution/köpta övergrepp så starta en egen tråd om det.

Tillbaka till ämnet här.
  • Anonym (Ann)
    Anonym (XXX) skrev 2023-09-12 13:21:06 följande:
    Jomen långt ifrån alla sexstrejkande kvinnor accepterar att mannen har sex med någon annan ändå. Jag skulle säga att det är ett fåtal som accepterar det, och det brukar också vara kvinnor som varit mer öppna för olika typer av relationer från början. Inte någon som vill leva i ett traditionellt äktenskap med barn, villa, vovve och Volvo (fast utan sex, då).
    Nej, det ska de såklart inte behöva acceptera, vill mannen ligga med andra så är det upp till honom men han kan vara ärlig mot kvinnan så hon kan välja att lämna honom om han nu inte vågar avsluta relationen själv. Då får han ju ta konsekvensen av sitt val.

Fast en stor del är väl spänningen för många. Känslan av att de kan göra vad de vill och komma undan med det. På mitt jobb är det iallafall den typen av män som folk vet är/har varit otrogna.
Svar på tråden Överallt där man minst anar