Inlägg från: Anonym (S) |Visa alla inlägg
  • Anonym (S)

Inga pengar för att åka till jobbet

Jag säger också sälj saker.
    Lägg ut på marketplace på facebook, där kan man ju sälja vad som helst och det kan gå ganska snabbt.

Sen blir jag lite fundersam kring din ekonomi i övrigt.
    Har du ingen buffert alls?
    Du verkar ju inte ha särskilt höga fasta omkostnader (om 7800 är en normal månad det vill säga) och har mer inkomster vanligtvis, så mitt råd är ju att se till att bygga upp en buffert och sparande.

• Anonym (S)
    steffenn skrev 2023-09-09 21:15:03 följande:

Tack för tipset! Ska kika om jag får igenom det. 

resten av tipsen angående försäljning är helst inget jag vill behöva gå igenom då det är en tillfällighet som bara ska pågå drygt 2v till och det känns dumt att bli av med saker jag behöver. Tar det som en sista utväg. 

tack för alla tips! 

är dock fastanställd, kan jag bli kickad för det? Kanske därför min chef inte ville ge mig förskott🤣 jag är ingen favorit hos henne längre pga sjukskrivningar och att jag sagt att jag ska säga upp mig såfort vi fått klart med försäljningen av huset😂

Men vad för tips tänkte du att du skulle få som inte sälja och inte lån????

Om du inte kommer till jobbet så spelar din anställningsform ingen roll, det är grund för uppsägning, du har ju inte uppfyllt din del av avtalet

Och FYI, Preem-kort är också lån...
  • Anonym (S)
    steffenn skrev 2023-09-09 21:21:33 följande:
    Tyvärr är jag sjukt dålig på att klara mig månaden ut med lönen jag har, 7800 är dock väldigt mycket utgifter och långt ifrån en vanlig men det blev en del fakturaköp under semestern🤦?♂️ jag lyckas inte spara då jag lägger undan pengar men lyckas ändå slösa de just pga jag vet att jag har. Dock ska nog allt bli bättre, sålde bilen och köpte en bil för 100k billigare gick ner månadskostnad för lån och försäkring från 3200 till 1200. Sen är huset ute till försäljning och vi har köpt en billigare just för att kunna lösa lite lån osv och kunna spara lönerna på bättre sätt. Måste bara kunna hålla fickan tajtare med inköp osv som jag varit bra på.
    Sorry om jag lät lite provocerande i förra inlägget...

Tips framåt är att ta hjälp av kommunens budget och skuldrådgivare...det är gratis...
  • Anonym (S)
    Anonym (Kalle Krita) skrev 2023-09-09 21:30:49 följande:
    Jag ser snarare Preem-kort och Ica-kredit som vanliga betalmedel man handlar med och sen betalar i samband med räkningarna vid månadens slut. Det brukar vara räntefritt om man balanserar saldot inom 60 dagar eller så. Nu har ju TS bara en tillfällig liten svacka, så det vore överdrivet att börja sälja saker, tycker jag.
    Nja, det är lån oavsett hur du väljer att se på det.
    Dina krediter är i regel en faktor som tas med när du lånar till bpstaf och syns även på kreditupplysningar...

www.minuc.se/privatekonomi/vad-ar-kredit
  • Anonym (S)
    Anonym (S) skrev 2023-09-09 21:43:16 följande:
    Nja, det är lån oavsett hur du väljer att se på det.
    Dina krediter är i regel en faktor som tas med när du lånar till bpstaf och syns även på kreditupplysningar...

www.minuc.se/privatekonomi/vad-ar-kredit
    Bostad ska det stå såklart...
Svar på tråden Inga pengar för att åka till jobbet