Inlägg från: cutepenguin |Visa alla inlägg
  • cutepenguin

Ägglossningstest när å flytningar

Jag får ofta mer flytningar dagarna innan ägglossning, som äggvita. Jag brukar börja testa då. Jag använder Clearblues digitala och testar med dom morgon och kväll när jag tror ÄL börjar närma sig och har fått utslag både på morgonurin, mitt på dagen och kvällen. Strax efter ÄL ändrar sig mina flytningar och blir mer klibbiga/krämiga. 

• cutepenguin
    pandarinen skrev 2023-09-09 14:03:59 följande:

Tack för svaret det är nog så för mig med. Jag har fått utslag på morgonurin, bara så rädd att missa äl. Så jag brukar också runt äl testa mig morgon och kväll. 
    Jag är bara på dag 12 så det är lite tidigt än, eller det är nära på. 
    En annan sak jag tycker är jobbigt, det står att man ska äta och dricka som vanligt, men inte kissa på 4 timmar. Kan det inte spä ut urinen om jag dricker mycket under de där 4 timmarna? 

Jag får utslag även om jag inte hållt mig 4 timmar, men druckit mer. Men det kan säkert vara olika från person till person. 

• cutepenguin
    Mortiscia80 skrev 2023-09-09 21:49:47 följande:
    Du kan ha symptom ändå, det betyder inte att ägget släpper bara för att kroppen försöker.

Det kan absolut hända, men läser man här: https://se.clearblue.com/fertilitet/anovulation verkar det inte alltför vanligt att ägglossningen uteblir om du är en helt frisk kvinna med regelbunden mens. Vanligast att ägglossning uteblir verkar vara om du precis fått din mens (när du är tonåring) och när du närmar dig klimakteriet. Enligt den artikeln är också förändringar i sekret och om du får positivt på ägglossningstest tecken på att du har/kommer ha ägglossning. 

• cutepenguin
    Mortiscia80 skrev 2023-09-10 14:13:10 följande:
    Det beror på vad man menar med vanligt, men det händer även friska kvinnor någon gång per år iaf.

Ja precis 👍🏼 Ville bara förtydliga för Pandarinen då det är väldigt vanligt här på Familjeliv att det framstår som mer vanligt (och att det händer oftare) än vad det faktiskt gör 🥰 

Svar på tråden Ägglossningstest när å flytningar