Inlägg från: Mortiscia80 |Visa alla inlägg
  • Mortiscia80

Ägglossningstest när å flytningar

Jag skulle satsa på morgonurin. Pålitligheten är nog hög, men man måste komma ihåg att en viss hormonnivå inte ger någon garanti för ÄL, det är inte testernas fel utan det är bara så kroppen fungerar. Det är inte säkert testerna ger utslag heller även om man har ÄL. De ger mer en indikation bara. Tempa ska vara ett säkert sätt att veta att man har haft ÄL i alla fall.

• Mortiscia80
    pandarinen skrev 2023-09-09 14:50:17 följande:
    Menar du att jag kan få utslag men inte få äl? 
    Ja.
  • Mortiscia80
    pandarinen skrev 2023-09-09 21:48:04 följande:
    jag har hört talas om det, men då borde väl inte man ha älflytningar och magknip samtidigt som glad gubbe, varje månad? 
    Du kan ha symptom ändå, det betyder inte att ägget släpper bara för att kroppen försöker.
  • Mortiscia80
    cutepenguin skrev 2023-09-10 08:05:08 följande:

Det kan absolut hända, men läser man här: https://se.clearblue.com/fertilitet/anovulation verkar det inte alltför vanligt att ägglossningen uteblir om du är en helt frisk kvinna med regelbunden mens. Vanligast att ägglossning uteblir verkar vara om du precis fått din mens (när du är tonåring) och när du närmar dig klimakteriet. Enligt den artikeln är också förändringar i sekret och om du får positivt på ägglossningstest tecken på att du har/kommer ha ägglossning. 

Det beror på vad man menar med vanligt, men det händer även friska kvinnor någon gång per år iaf.
  • Mortiscia80
    cutepenguin skrev 2023-09-10 15:01:28 följande:

Ja precis 👍🏼 Ville bara förtydliga för Pandarinen då det är väldigt vanligt här på Familjeliv att det framstår som mer vanligt (och att det händer oftare) än vad det faktiskt gör 🥰 

Alltid bra att vara tydlig med information! :)
Svar på tråden Ägglossningstest när å flytningar