Inlägg från: pandarinen |Visa alla inlägg
  • pandarinen

Ägglossningstest när å flytningar

nä på dygnet tar ni ägglossningstest? Står olika på RFSU mellan 10-20 på clearblue när som på dagen. enklast är ju morgonurin.
    2) hur pålitliga är de?
    3) vad har ni för flytningar innan glad gubbe/äl stegring?
    jag har äl flytningar nu,  jätteskönt, och haft lite ont i magen i natt men ingen glad gubbe på stickan

• Svar på tråden Ägglossningstest när å flytningar
  • pandarinen

Tack för svaret det är nog så för mig med. Jag har fått utslag på morgonurin, bara så rädd att missa äl. Så jag brukar också runt äl testa mig morgon och kväll. 
    Jag är bara på dag 12 så det är lite tidigt än, eller det är nära på. 
    En annan sak jag tycker är jobbigt, det står att man ska äta och dricka som vanligt, men inte kissa på 4 timmar. Kan det inte spä ut urinen om jag dricker mycket under de där 4 timmarna? 

• pandarinen
    Mortiscia80 skrev 2023-09-09 14:06:39 följande:

Jag skulle satsa på morgonurin. Pålitligheten är nog hög, men man måste komma ihåg att en viss hormonnivå inte ger någon garanti för ÄL, det är inte testernas fel utan det är bara så kroppen fungerar. Det är inte säkert testerna ger utslag heller även om man har ÄL. De ger mer en indikation bara. Tempa ska vara ett säkert sätt att veta att man har haft ÄL i alla fall.

Menar du att jag kan få utslag men inte få äl? 
  • pandarinen
    Mortiscia80 skrev 2023-09-09 15:14:19 följande:
    Ja.
    jag har hört talas om det, men då borde väl inte man ha älflytningar och magknip samtidigt som glad gubbe, varje månad? 
  • pandarinen

Glad gubbe ikväll, men inte i morse, så någon gång mellan halv tio på morgonen och halv nio nu ikväll så har stegringen skett. Nu jobbar jag nattpass, å mannen dagpass imorgon, så kommer inte bli förrän imorgon kväll som vi hinner få till det, men är det för sent nu, att ha sex måndag och tisdag kväll- blir ju isåfall 24 timmar/ 48 timmar efter gubben- någon ide att ha sex på onsdag också? 

Svar på tråden Ägglossningstest när å flytningar