Inlägg från: Anonym (Näää) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Näää)

Svärmor - Låta barn skrika

Jag är några dagar sen men vill ändå svara. 

Skulle aldrig låta mitt barn gråta på det sättet. När nåt inte blir som hon vill, på dagtid, så kan hon bli otroligt arg (det visar sig som gråt) och det går absolut inte att krama henne, det blir värre. Skulle jag försöka ta henne till mig och krama förlänger jag utbrottet med säkert en kvart. Däremot sitter jag ju bredvid och visar att jag är där och frågar om hon vill ha en kram osv. Hon är två år. När det lagt sig, och hon fått ut all frustration, kommer hon till mig och vi kan kramas och gosa lite och sen leka. 

Men det är ju en helt annan sak att vakna på natten/när man sover och vara ledsen! Vi har legat kvar bredvid henne vid nattning sen hon föddes, även vid vilan på dagen. När hon vaknat av mardröm osv har vi alltid gått in direkt när vi sett att hon inte bara skrek till i sömnen. Hon är ett väldigt tryggt barn. Nu när hon vaknar kan hon lösa det själv, och på dagen ligger hon och väntar på att vi ska komma in, aldrig ledsen, för hon vet att vi kommer till henne. :) 

Din svärmor kan dra nånstans. 
    Men framförallt; varför ska DU ta den här kampen med henne?! Det är väl din mans uppgift? 

Svar på tråden Svärmor - Låta barn skrika