Inlägg från: Anonym (hkh) |Visa alla inlägg
  • Anonym (hkh)

Svärmor - Låta barn skrika

Det är misshandel o ren idioti.
    Mina föräldrar gjorde så mot oss...minns hur min minsta syster skrek tills hon kräktes o då som först tog min mor upp henne.
    Jag blir illamående fortfarande idag av dessa minnen.
    Klart barnen tystnar efter ett tag, de orkar ju inte skrika hur länge som helst o vissa ger nog upp.
    Jag har alltid legat bredvid när mitt barn ska sova...vi sov i samma sovrum tills mitt barn körde ut mig.
    Jag började tydligen snarka när mitt barn var 2.5 år o då väckte jag mitt barn, så h*n bad om att få sova själv o ha ett eget rum. 

När mitt barn var ca 2 år, så började jag med att gå på toan efter vi hade läst, sjungit o myst. Toaletten låg bredvid sovrummet o de första 10-15 gångerna följde mitt barn med mig på toan för att sen vilja mysa tills h*n somnade.
    Sen började h*n vilja ligga kvar i sängen o vänta på mig o sen lite mys till h*n somnade.
    Till sist somnade mitt barn innan jag hade hunnit tillbaka från toaletten.
    Jag hade alltid toadörren öppen så det hördes vad jag gjorde o det var alltid ett kort toabesök.
    Till sist behövde jag inte gå på toan, då mitt barn somnade tryggt medan jag gick ut ur rummet.
    På så sätt gick nattningen från en timme till en 15-20 min beroende på hur dagen hade varit, vad vi läste o pratade om.
    Min unge lärde sig att somna själv tryggt, gråtfritt.utan att känna sig övergiven.

Jag förstår inte hur du kan låta svärföräldrarna sitta barnvakt. 

• Anonym (hkh)
    Anonym (Pappa) skrev 2023-09-07 23:45:11 följande:

Man behöver inte köra 5-minutersmetoden då det finns mildare varianter. 

Däremot är det bra om barnen lär sig somna på egen hand när föräldrarna inte är kvar i rummet. Det blir mycket jobbigare att hantera småbarn som inte kan somna själva. Och de riskerar också att bli mindre trygga när en förälder inte är närvarande på natten.

Prata med en barnpsykolog eller BVC om metoder för att lära sitt barn att somna själv.

Jobbigare att hantera små barn.....O du ville ha barn för att....?
    Barnen behöver ha närvarande föräldrar som ger det trygghet o närhet, inte föräldrar som vill överge sina barn för att själva sätta sig framför en skärm o växa på bredden.
Svar på tråden Svärmor - Låta barn skrika