Dimpen skrev 2023-09-09 16:06:30 följande:
Varför lägger du dina fantasier och ord i min mun? Självklart har barn närhetsbehov. Jag har aldrig påstått nåt annat. Men varför just när de ska sova?
Har aldrig påstått att mitt sätt är bättre utan bara att jag lärde mina barn när det var sängdags för dem och att de har en trygghet i sin säng på natten.
Vi hade dock mysstunder när det var "viladags" som betydde väldigt mycket så absolut behöver barn både närhet och kärlek.
Startar du en tråd så får du räkna med att det finns olika sätt att samsova. Vi sov i samma sovrum, dock inte alltid i samma säng.
Vi värdesatte även vår relation och de vuxnas behov. Det är minst lika viktigt för förhållandet och familjens bästa.
Har inga agg gentemot dig så sluta spy galla på mig. Respektera att det finns olika sätt att samsova. Varför anbars starta tråd? För att bli påhejad av likasinnade?
För stt jag hade en tydlig frågeställning, vilket du ignorerade.
Vad som är bäst för min familj besgämmer för övrigt inte du. För oss har samsovningen varit guldet. Vi har ett tryggt barn som tyr sig till oss. Jag och sambon har fått sova och vi har känt oss som en familj.
Att man har närhetsbehov vid sömn är ju för övrigt knappast konstigt, kolla på många djur som knör ihop sig när det är just sovdags. Det är ju det mest oskyddade läget på dygnet.
Vi försökte också få barnet att sova i egen säng en kort tid i sovrummet. Det slutade med många uppvak, en nattning som tog 2 h ist för 10 min, och ett barn som ändå kröp upp till oss. Där förstår jag inte varför jag då skall plåga oss alla med att kräva att just bebisen ska sova själv. Det är en begränsad tid i livet. Mem jag är av åsikten att visar ett barn tydligt att det behöver närhet så ger jag närhet. Punkt.