Inlägg från: Anonym (Anonym) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Anonym)

VUL 6+5 fostersäck men inget foster

Fick ett MA för några år sedan som upptäcktes i v 7, hade ungefär samma läge som du där de inte var helt säker men jag fick lämna blodprov som mäter samma hormon som i urinet (om jag fattade det rätt) och det gav mer exakta siffror som de såg låg lägre än vad de normalt gör vid en grav vid den veckan. Sticka i urinet säger ju bara om man är gravid eller inte, även fast det med tydde på missfall då pluset var svagare hos BM än det jag hade tagit hemma veckan innan. 

Vet inte om alla regioner tar de blodprovet men fråga, oavsett utgång så vill man ju veta Så fort det går ♥️

• Anonym (Anonym)
    Natalina1451 skrev 2023-09-05 14:13:16 följande:

jag frågade efter blodprov varannanda i 2 omgångar för att mäta hcg när läget var osäkert och så sa läkaren att de nästan slutat med det då man lätt får falska förhoppningar när hormonet stiger men det kan ändå vara så att fostret har dött. därför bättre med ultraljud bara så man kan ge ett tydligt och korrekt svar.. så jag fick gott vänta 

Att dom ska göra så olika i olika regioner? nu var det något år sedan, så de kanske har ändrat här också. Jag fick först göra ett ultraljud och sedan lämna blodprov.
  • Anonym (Anonym)
    Natalina1451 skrev 2023-09-06 13:32:01 följande:
    Så har jag också fått göra vid 2 tidigare graviditeter därför jag frågade efter det igen men det blev som sagt ett nej denna gången. samma gynakut Men en annan läkare..
    Tycker det är lite så inom vården, har varit in några omgångar pg tidiga sammandragningar som gör ont och träffat olika läkare som alla gjort olika undersökningar.
Svar på tråden VUL 6+5 fostersäck men inget foster