Inlägg från: Natalina1451 |Visa alla inlägg
  • Natalina1451

VUL 6+5 fostersäck men inget foster

Åh jag känner med dig, jag är lite i samma dvala just nu har mitt uppföljande vul imorgon. gjorde ett för 2 veckor sedan, då kunde man bara de fostersäcken och sen ett förra veckan då kunde man börja skymta ett foster +lite hjärtslag men inte så tydligt tyckte läkaren. Så ska se imorgon igen, och hoppas på en tydlig fosterstruktur med hjärtslag som går att mäta. Båda gångerna har det mätt ca 1 vecka mindre än det borde vara dä jag vet när jag hade ägglossning precis som du. 

håller tummarna för oss båda, jag har samtidigt också haft störtblödningar som precis har avtagit så vi får se. försök att planera in saker så att du inte tänker på det helatiden det har iaf hjälpt mig 

• Natalina1451
    Chajsa skrev 2023-09-04 21:00:39 följande:

Åh så kämpigt du också haft det. Positivt att hjärtat började skymta men så sjukt länge att behöva vänta ytterligare en vecka. Vilken vecka är du i enligt dina resp läkarens beräkningar?

Bra tips att distrahera sig, hjärnan går på högvarv här och jag HATAR denna ovisshet!

Jag håller alla tummar och tår för dig att det ser fint ut för dig imorgon, uppdatera gärna! 

Tack, jag håller tummarna för dig också såklart, 

jag har medvetet försökt hålla mig borta från o räkna dagar och ladda ner appar och kolla bf-datum med inställningen att det inte blir lika jobbigt då om det blir missfall. Om det funkar vet jag inte förrän det eventuwllt ske men jag tror att det borde var 7+ något nu men aa vi får se imorgon. uppdaterar när jag vet. 
  • Natalina1451

Juste vill också lägga till en sak om veckorna osv, med mitt första barn blev jag flyttad 11(!) hela dagar från det som borde ha varit mitt bf datum. Fostret mätte helt enkelt så mycket mindre. även då visste jag när ägglossning hade varit och det betyder att jag ska ha blivit gravid bara ett pr dagar innan Jag plussade.. fick Det förklarat som så att det beror också på när ägget fäster typ så det kanske handlar om något sånt 🤞🏻 

• Natalina1451

Nu har jag precis varit på vul och man kunde se ett normalstort foster för sin vecka 7+0 mätte det med ett hjärtslag 💗  

håller tummarna att du får se samma när det blir din tur TS

• Natalina1451
    Anonym (Anonym) skrev 2023-09-05 11:46:01 följande:

Fick ett MA för några år sedan som upptäcktes i v 7, hade ungefär samma läge som du där de inte var helt säker men jag fick lämna blodprov som mäter samma hormon som i urinet (om jag fattade det rätt) och det gav mer exakta siffror som de såg låg lägre än vad de normalt gör vid en grav vid den veckan. Sticka i urinet säger ju bara om man är gravid eller inte, även fast det med tydde på missfall då pluset var svagare hos BM än det jag hade tagit hemma veckan innan. 

Vet inte om alla regioner tar de blodprovet men fråga, oavsett utgång så vill man ju veta Så fort det går ♥️

jag frågade efter blodprov varannanda i 2 omgångar för att mäta hcg när läget var osäkert och så sa läkaren att de nästan slutat med det då man lätt får falska förhoppningar när hormonet stiger men det kan ändå vara så att fostret har dött. därför bättre med ultraljud bara så man kan ge ett tydligt och korrekt svar.. så jag fick gott vänta 

• Natalina1451
    Anonym (Anonym) skrev 2023-09-05 15:50:50 följande:
    Att dom ska göra så olika i olika regioner? nu var det något år sedan, så de kanske har ändrat här också. Jag fick först göra ett ultraljud och sedan lämna blodprov.
    Så har jag också fått göra vid 2 tidigare graviditeter därför jag frågade efter det igen men det blev som sagt ett nej denna gången. samma gynakut Men en annan läkare..
  • Natalina1451

Åhnej ts vad Tråkigt att-göra-listan, jag beklagar! När vi fick missfall 2017 så försökte vi direkt efter, blev gravida igen på andra försöket och det är en pojke på snart 5 år idag. Så håller tummarna att ni får ett pluss som stannar snart 🤞🏻

Svar på tråden VUL 6+5 fostersäck men inget foster