Anonym (J) skrev 2023-09-04 20:37:56 följande:
Jag var med om ett ma som upptäcktes i v11, men hade avstannat i v.7.
Jag blödde väldigt lätt, typ spottings, i en vecka och sen kom missfallet igång spontant.
fick som en liten mensvärk och 20-30 min senare började det forsa när jag skulle resa mig.(hade normal binda men det blödde igenom mängder)
stod i duschen medan stora bitar åkte ut.
Jag blödde mer än vanligt så fick läggas in på gynakuten och fick där tabletter för att få ut det sista och fick även dropp och blod. Men jag slapp kirurgisk abort.
Så det kan ju behövas hjälp men jag skulle tro att mitt var väldigt extremt. Jag har även haft ett senare ma som inte kom igång av sig själv så då fick jag tabletter och det gick mycket enklare trots att jag hade gått ett par veckor längre. Dock fick jag mer värkliknande smärta innan det kom igång(efter tabletterna).
Det kan ju dröja innan det kommer igång så kan vara skönt att bara få ut det och komma vidare. Jag föredrar medicinska vägen, en kompis ville mycket hellre göra det kirurgiskt, alla är vi olika. Vill man bli gravid snart igen så tror jag de rekommenderar medicinsk då det kan bli lite ärr av kirurgisk.
Skulle din ÄL ha varit nån dag senare så är det ju inte säkert att hjärtslag syns. 6+4 har jag läst är den dag då man ska kunna se det så diffar det 2 dar så är det ju inget konstigt om det inte synts, men förstår din oro.
Hoppas du får ett positivt besked nästa vecka.
Stackars dig, så traumatiskt med dina blödningar! Fick du någon förklaring till att du blödde såna mängder?
Jag föredrar också medicinsk mot både vänta in spontan blödning eller skrapning men har också hört att alla inte kommer igång att blöda ordentligt av tabletterna? Jag vill bara få ut det och komma igång och försöka igen, detta barn var så efterlängtat och jag har under dessa få veckor målat upp hela framtiden med hur det skulle bli :(
Tack snälla för pepp, hoppet lever ju men samtidigt måste jag ställa in mig på det värsta. Hur har det gått för dig efter missfallet?