Inlägg från: Anonym (M) |Visa alla inlägg
  • Anonym (M)

Var han otrogen eller är jag orimligt svartsjuk?

Anonym (Är jag knäpp?) skrev 2023-09-04 16:08:17 följande:

Ok, jag fattar. Jag är knäpp och orimligt svartsjuk. Nu var frågan snarare om ni trodde han varit bedragit mig under vårt förhållande eller inte, men det spelar ingen roll egentligen. Jag vet att han får göra precis vad han vill nu när jag gjort slut; men frågan är mer komplex. Han har bott med mina barn. De följer honom på FB och har själva undrat vem den där tjejen är som han åkt på semester med. När jag frågade honom om de setts innan vi gjorde slut tog han bort alla jag känner från FB. Jag fattar och tycker verkligen att han är fri att träffa vem han vill nu. Det är jag också, men det jag brottas med är min godtrogenhet. Här verkar det dock inte vara så många som vill svara lite eftertänksamt.

Nej jag förstår hur du menar. Tycker inte du är knäpp eller orimligt svartsjuk. Ni var ihop i några år, bott ihop med dina barn och han har under tiden betett sig konstigt och shady. När du nu gjort slut är det klart han får göra exakt vad han vill och det är ju inte det du tänker på, utan på ifall han varit otrogen under tiden ni var ihop. Detta är ett tecken på att han kanske var det. Svårt att säga. Men han förtjänar inte dig. Det kommer bli bra.
Svar på tråden Var han otrogen eller är jag orimligt svartsjuk?