Var han otrogen eller är jag orimligt svartsjuk?
Jag gjorde slut med min kille som jag varit ihop med i fyra år och bott med i två år. Jag gjorde slut för en månad sedan. Jag älskade honom men insåg att jag inte kunde leva med honom eftersom han inte kunde prata om känslor eller framtid. När jag frågade honom om känsliga saker blev han antingen tyst eller blev arg. Han har flera tjejkompisar som han hängde med mycket i början av vårt förhållande men som det varit tyst om de senaste åren.Jag oroade mig mycket för honom innan jag till slut fattade mod och sa att jag inte ville mer och att jag ville att han skulle flytta ut. Jag var orolig över att han bara skulle sitta i sin brorsas lägenhet och må piss. Istället så visade det sig att han en vecka efter att jag gjorde slut postade på FB att han åkt till Portugal med en tjejkompis. Till hans mammas hus där hon bor. Jag har också varit där; det är ett jättemysigt hus med endast en dubbelsäng. De har också lagt upp massa bilder som andas närhet och att allt är härligt. När jag ringde honom och ledset frågade om han varit ihop med honom länge blev han förbannad och sa att jag var knäpp och att det bara var en kompis.
Grejen är att det där har förstört mig helt och hållet. I mina ögon är det hänsynslöst att posta på FB en vecka efter vi gjort slut; särskilt som mina barn och kompisar också såg det. Sen har jag svårt att tro att det är en kompis och särskilt inte en som man inte varit nära innan. Saken är den att jag hört om henne där i början av vårt förhållande men aldrig träffat henne trots att jag bett honom att få träffa hennes kompisar. Jag har också börjat ifrågasätta hans beteende: gömde alltid telefonen om det kom en notis, var ibland inte synlig påvår familjeapp, addade aldrig mig på sociala medier.
Är jag knäpp eller hade tror ni han åkte med en kompis? Tror ni han bedrog mig eller är jag orimligt svartsjuk så här i efterhand? Har jag ens rätt att känna mig sviken och orättvist behandlad?