Kan ej träffa barnbarnen
#10 Jag har verkligen försökt allt. Ringt, messat långa meddelanden, bett om svar men det är bara tyst. Min son sa en gång att han är så stressad för att alla drar och rycker i honom. Vet att hans tjejs familj är på jättemycket och hans tjej planerar allt möjligt hela tiden. Hon har adhd, hennes pappa och bror har också adhd och det är väl inte så lätt kanske att vara med adhd-människor alla gånger. Jag har absolut inget emot människor med diagnoser. Har jobbat med många med olika typer av diagnoser.
Jag är självklart orolig för att deras barn ska få adhd också. Risken är stor när ens förälder har det och så många i nära släkten.
Sen vill jag inte gärna träffa mina barns pappa och hans tjej, då de gick bakom ryggen på mig när min mamma var döemde i cancer och mina barn var små. De splittrade familjen, men DE träffar barnbarnen m m. Mitt ex? tjej kan inte själv få barn, så det känns extradjävligt att hon umgås med min son och mina barnbarn. Vi behöver inte träffas samtidigt och det vet min son mycket väl om och det bör inte vara några problem.
Tack och lov har jag mycket fin kontakt med min äldre son. Han är mycket mer förståndig, fast han inte har några barn än. Man kunde tro att när människor får barn växer förståndet, men det verkar tyvärr inte alltid vara så.
Och dessutom går du på om hur synd det är om dig för att du inte ges tillgång till barn och barnbarn som du ser som en rättighet. Du har ingen rättighet till andra människor eller deras liv, du kan bara göra ditt bästa för att vara en person de vill ha i sitt liv.
Det är kanske här du har förklaringen till varför dina barn inte vill träffa dig så ofta?
Dessutom, det du skriver om ADHD, och dina tankar kring det. Såklart lyser det igenom både i ditt inlägg och säkert i verkliga livet också att du tycker att det är ett problem. Och det påverkar såklart deras lust att ha dig omkring sig. Och att du anser att din son är omogen och oförståndig som inte vill umgås med dig - det är kanske just därför han inte vill umgås med dig, för att du tycker så om honom och hans val i livet.