Aina03 skrev 2023-09-11 23:50:03 följande:
Till #20
Tyvärr kan jag inte rå för att du inte kan se någon röd tråd i vad jag skriver. Det krävs en hel del livserfarenhet för att förstå sig på sånt här.
Vad jag tycker är väldigt märkligt är att sonens pappa med sin kvinna splittrade vår familj, gjorde så att mina söner och givetvis även jag, mådde otroligt dåligt pga deras pappas och hans nya tjejs svek i en fruktansvärt sorglig situation med sjukdom och dödsfall. De är hjärtligt välkomna att fira barnbarnen men inte jag. Jag som fött barnen och varit på väg att dö ett par gånger innan. Jag har inte fött barn för att en barnlös bedragerska ska leva med mina barn och träffa barnbarnen. Varför skulle jag unna henne den glädjen? Är det verkligen svårt att förstå? Jag bar mina barn, födde dom och gjorde grovjobbet med barnen och sen kommer denna ?kvinna? och ska leva med mina barn?
Hur är det möjligt att min son och hans tjej tycker det är helt självklart att de ska träffa barnbarnen, men inte jag?
Jag tror inte att någon som inte varit i en sådan här situation kan någonsin förstå.
Och sen att saker jag av kärlek köpt till min svärdotter och barnbarnen behandlas som nåt slags skräp.
Alla människor gör val här i livet och det är tämligen uppenbart att du inbillar dig att du har rätt till att träffa dina barnbarn och att det "inte finns någon anledning" till att du inte har kontakt med dem.
Tyvärr har du inte insett att andra ju ser på situationen på annat sätt än dig och gör andra tolkningar av situationen. Det är tämligen uppenbart att du har massor av tankar om situationen som gör att såväl din son, som hans hustru snappar upp hur du känner och tänker.
Barnen vi eventuellt får gör som de vill och hur mycket du än vill något annat så gör de sina val.