Inlägg från: Anonym (Titti) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Titti)

Kan ej träffa barnbarnen

#4 Det är jättesorgligt när det är en sån obalans. Har du/ni kunnat prata med er son eller svärdotter om det? Det verkar som att det för det mesta är morföräldrarna som träffar sina barnbarn mest. Mina barnbarns morföräldrar tog över allt när barnbarnen kom. Jag har inte haft en chans att komma in där och min son dansar bara efter deras pipa hela tiden. Svärdottern och morföräldrarna bestämmer allt. Det är inte klokt och jättesorgligt. Jag kan bli så arg, ledsen och besviken att jag tänker att jag orkar inte bry mig längre. Ibland tänker jag att jag får låtsas som att de inte finns för att förtränga sorgen. När jag försökt prata om det här med sonen och svärdottern blir de bara sura och kan inte förklara varför. Jag får inga svar.

• Anonym (Titti)

Jag vet att det kan vara otroligt stor skillnad på hur döttrar eller söner är med sina föräldrar. Min sons tjej har jättemycket kontakt med sin familj och sonen hakar på. Det konstiga är att mitt ex, mina barns pappa och hans ?nya?, blir bjudna hem till nin son och barnbarnen men inte jag. Mitt ex, hans tjej och jag behöver ju inte ses samma dag. Vill helst inte träffa dom med tanke på vad de gjort. Det var ett fruktansvärt svek.
    Och vad som är otroligt frustrerande är att jag får inget svar från vare sig sonen eller hans tjej, varför vi inte kan ses. Det är bara tyst?
    En gång sa min son att han känner sig så stressad, att alla rycker och drar i honom och jag vet att hans tjejs familj är på otroligt mycket. De tycker att deras dotter fått ett riktigt kap i min son, men det känns för djävligt att de får all tid. Ingen av de bryr sig att jag aldrig kan träffa mina barnbarn.
    Jag vill bara glömma bort dom. Orkar inte jaga dom mer?Det sorgliga är bara att jag är 63 år och jag vet ju inte hur länge jag lever. Båda mina föräldrar dog när de var 63 och 61 år. 

Svar på tråden Kan ej träffa barnbarnen