Inlägg från: Yuppyupp |Visa alla inlägg
  • Yuppyupp

Så otroligt ledsen och orolig :(

Jag beklagar 💔 fy så jobbigt för er både och vilka skuldkänslor. Jag känner så otroligt med dig. Min lilla är också 6 månader. 

Att bebis inte vill rull över till rygg är ju ändå förståligt. det gör säkerligen fortfarande ont i huden och muskler, även om ingen bula uppkom. Lägg liten på sidan ett tag. Så att det får lugna sig. Det är lite som när vi själva slår oss mot något. Det kanske inte alltid blir blåmärke men visst sjutton kan det göra ont bra länge ändå. 

Jag är glad att höra att du åkte in och agerade så fort. Dina skuldkänslor och din oro är bara ett bevis på din kärlek för bebisen. Det var en olycka. ni är okej. Ge det lite tid bara. Låt bebis ha en mjuk kudde och avlasta som sagt med att ligga på sidan. 

• Yuppyupp
    Liiiiiiively skrev 2023-09-01 11:58:35 följande:
    Fick precis tårar av att läsa ditt fina svar, tack.❤️ Så är det säkerligen, vilket min sambo också säger. Av någon anledning kan jag ändå inte sluta oroa mig och ha ångest av denna situation. Är så rädd att något har hänt min lilla bebis. Gråter hela tiden och känner mig så dum trots att det var ett mänskligt misstag som kan hända vemsom. Jag får försöka sansa mig och vara glad för att inget har hänt och att det är såsom du och läkarna säger, hen har lite ont/är öm förmodligen och det går över. Finns inget finare än att vara förälder men gud så mycket oro...❤️

Puh ja visst är det mycket oro. Herregud. 😅 och det lugnar inte ner sig ju äldre de blir. Alltid något nytt att oroa sig för. Men det är livet och det är så vi föräldrar är skapta. Från samma sekund som de där lilla knytet kommer ut är vi förändrade föralltid och inget blir någonsin likt igen. 

Jag vet att det gör ont, säkert mer ont i dig än hos bebis. Få ur dig all gråt och ångest. Det var i tisdags som det hände. Det är många dagar sen och hade det varit något hade du märkt det nu. Liten mår bra och du kommer återhämta dig 😌 you?re doing a great job mama! 

Svar på tråden Så otroligt ledsen och orolig :(