• Liiiiiiively

    Så otroligt ledsen och orolig :(

    Hej!

    Jag halkade häromdagen med min bebis i famnen. Min bebis är sex månader och hen föll från min famn halvvägsner och landa på rygg/bakhuvud. Hen grät direkt, ej spytt eller varit slö. Efter massa tröst började hen bli som sitt vanliga jag, dock lite gnällig. Ringde knodd ändå pga så orolig och pratade med en ursnäll läkare med gråten i halsen. Hon kunde via samtalet se att han trots omständigheterna verkade vara glad. Inga bulor, inga blåmärken och log mot henne. Jag noterade under dagen dock att hen grät när hen rullade från mage till rygg. Kände att skuldkänslorna och ångesten sköljde över av oro och åkte in till barnakuten för säkerhetsskull. 

    Väl därobserberade dem hen under 6 timmar och kunde konstatera att asazqwg mår bra. Undersökte hen efter 6 h och de tyckte att allt såg fint ut men att det var bra att vi åkte in! Detta skedde i tisdags, dvs två dagar sedan. Sedan dess har hen varit sig själv igen. Inga konstigheter alls! Däremot vägrar hen rulla från rygg till mage, vilket hen alltid gör annars. Någon enstaka gång har hen gjort det bara och oron bara sköljer över mig. Kan någon som kanske har varit med om något liknande ge något tröstande tips/ord som kan lugna en dödsorolig mamma :( jag har sådan ångest över hela denna situation att jag inte vet om det är själva händelsen som jag egentligen har världens ångest över och att det inte finns något att oroa sig över egentligen. Suck :(

  • Svar på tråden Så otroligt ledsen och orolig :(
  • Yuppyupp

    Jag beklagar 💔 fy så jobbigt för er både och vilka skuldkänslor. Jag känner så otroligt med dig. Min lilla är också 6 månader. 


    Att bebis inte vill rull över till rygg är ju ändå förståligt. det gör säkerligen fortfarande ont i huden och muskler, även om ingen bula uppkom. Lägg liten på sidan ett tag. Så att det får lugna sig. Det är lite som när vi själva slår oss mot något. Det kanske inte alltid blir blåmärke men visst sjutton kan det göra ont bra länge ändå. 


    Jag är glad att höra att du åkte in och agerade så fort. Dina skuldkänslor och din oro är bara ett bevis på din kärlek för bebisen. Det var en olycka. ni är okej. Ge det lite tid bara. Låt bebis ha en mjuk kudde och avlasta som sagt med att ligga på sidan. 

  • Strawberry222

    Mitt barn som nu är 5 år ramlade från en säng på stengolvet på ett hotellrum när hon var 6-7 månader. fick världens bula men det gick bra! (Åkte till akuten och hon blev undersökt) Man får så dåligt samvete och det känns hemskt! Men bebisar har så mjukt skelett (?) och klarar av så mycket mer än vi tror Fick vi veta där. 


    förstår att du är orolig, och det är ofta helt normalt och en instinkt som förälder! men det kommer nog att gå bra! Efter man har slagit sig kan man ju bli lite öm trots att det inte syns och det är Förmodligen därför ditt barn har lite ont när hen vänder sig. När det gått en vecka eller så, så borde det vara över. hejar på er! :)

  • Liiiiiiively
    Yuppyupp skrev 2023-09-01 11:46:38 följande:

    Jag beklagar 💔 fy så jobbigt för er både och vilka skuldkänslor. Jag känner så otroligt med dig. Min lilla är också 6 månader. 


    Att bebis inte vill rull över till rygg är ju ändå förståligt. det gör säkerligen fortfarande ont i huden och muskler, även om ingen bula uppkom. Lägg liten på sidan ett tag. Så att det får lugna sig. Det är lite som när vi själva slår oss mot något. Det kanske inte alltid blir blåmärke men visst sjutton kan det göra ont bra länge ändå. 


    Jag är glad att höra att du åkte in och agerade så fort. Dina skuldkänslor och din oro är bara ett bevis på din kärlek för bebisen. Det var en olycka. ni är okej. Ge det lite tid bara. Låt bebis ha en mjuk kudde och avlasta som sagt med att ligga på sidan. 


    Fick precis tårar av att läsa ditt fina svar, tack.❤️ Så är det säkerligen, vilket min sambo också säger. Av någon anledning kan jag ändå inte sluta oroa mig och ha ångest av denna situation. Är så rädd att något har hänt min lilla bebis. Gråter hela tiden och känner mig så dum trots att det var ett mänskligt misstag som kan hända vemsom. Jag får försöka sansa mig och vara glad för att inget har hänt och att det är såsom du och läkarna säger, hen har lite ont/är öm förmodligen och det går över. Finns inget finare än att vara förälder men gud så mycket oro...❤️
  • Liiiiiiively

    Strawberry222, ush lider med er! Kan inte ha varit lätt. Skönt att allt gick bra med lilla bebisen. Det är ju sådant som händer men man känner sig hemsk ❤️ 

    Ja, de sa samma till oss så man borde ju vara glad över att allt gick väl, trots omständigheterna. Känner mig ändå superhemsk och orolig när han vägrar rulla och så fort han försöker genom att börja vända sig till sidan så börjar han gråta... då börjar jag gråta. Förhoppningsvis går det över snabbt!!! Tack snälla du för ditt svar. Man mår lite bättre när man får höra andras berättelser❤️

  • Yuppyupp
    Liiiiiiively skrev 2023-09-01 11:58:35 följande:
    Fick precis tårar av att läsa ditt fina svar, tack.❤️ Så är det säkerligen, vilket min sambo också säger. Av någon anledning kan jag ändå inte sluta oroa mig och ha ångest av denna situation. Är så rädd att något har hänt min lilla bebis. Gråter hela tiden och känner mig så dum trots att det var ett mänskligt misstag som kan hända vemsom. Jag får försöka sansa mig och vara glad för att inget har hänt och att det är såsom du och läkarna säger, hen har lite ont/är öm förmodligen och det går över. Finns inget finare än att vara förälder men gud så mycket oro...❤️

    Puh ja visst är det mycket oro. Herregud. 😅 och det lugnar inte ner sig ju äldre de blir. Alltid något nytt att oroa sig för. Men det är livet och det är så vi föräldrar är skapta. Från samma sekund som de där lilla knytet kommer ut är vi förändrade föralltid och inget blir någonsin likt igen. 


    Jag vet att det gör ont, säkert mer ont i dig än hos bebis. Få ur dig all gråt och ångest. Det var i tisdags som det hände. Det är många dagar sen och hade det varit något hade du märkt det nu. Liten mår bra och du kommer återhämta dig 😌 you?re doing a great job mama! 

Svar på tråden Så otroligt ledsen och orolig :(