• Pixie99

Ångrar mig

Först måste du klargöra för dig själv vad det är du känner. Är det en rädsla för att vara singel pch börja dejta igen, dåligt samvete att du gjort honom illa, eller är det en uppriktig ånger att ni brutit upp för någon bagatell? 

Känner du någon som helst lättnad över att det är slut, så var det rätt beslut. Men är det bara ångest och sorg, så kanske det var fel eller i alla fall inte genomtänkt. 

Känner du så, så kanske var det ett överilat beslut från dig. Ta tag i det omgående. Kram!

• Pixie99

Det som är så tråkigt med FL's forum, är att standardsvaret på de flesta relationsfrågor är att man ska "dumpa" sin partner. Ytterst få skriver om hur man ska kunna reparera, laga och sy ihop en relation som av någon anledning börjat gnissla.

Kan det ha med att göra att väldigt många som skriver här själva tycks vara ensamma och bittra, sitter kvar i det pyrande vraket av kraschade relationer och äktenskap, och finner någon slags perverterad tröst i att dra ned andra i samma situation?

• Pixie99
    Anonym (Katt) skrev 2023-08-31 22:49:01 följande:
    Tycker jag snarare hör: Varför lämnade jag inte tidigare istället för att lappa ihop något i flera år som aldrig gick att fixa från början. Snacka om att kasta värdefull tid. 
    Jodå, såklart att det händer. Men borde inte det första alternativet ändå vara att försöka reparera innan man slänger och försöker att hitta något nytt? Letar man dessutom efter "Mr Right" dvs Mannen utan fel och brister, så har man i praktiken valt ett liv i ensamhet. 
Svar på tråden Ångrar mig