• Anonym (Ledsen)

Ångrar mig

Igårkväll gjorde jag slut med min pojkvän, det hela var väldigt känslosamt och vi båda grät. Jag blev ledsen för att han blev så ledsen, vill inte såra honom men var osäker på mina känslor och kände stor press på mig. 

Under hela kvällen var jag ledsen till och från och funderade på om jag verkligen tog rätt beslut, känner likadant idag. 

Är detta normalt och går över eller kan det vara så att jag gjorde fel? Vid mina tidigare separationer har jag känt mig lättad och varit bombsäker på att det har varit rätt beslut och inte ångrat mig en sekund.

• Svar på tråden Ångrar mig
  • Anonym (Agera fort!)

Du verkar ångra dig. Något jag vill ge rådet om är att agera fort och inte vänta med att försöka få tillbaks honom. Var inte rädd för att använda sex som vapen. Ju snabbare du är ju större chans har du att lyckas.  

• Anonym (Katt)
    Anonym (Agera fort!) skrev 2023-08-31 09:46:00 följande:

Du verkar ångra dig. Något jag vill ge rådet om är att agera fort och inte vänta med att försöka få tillbaks honom. Var inte rädd för att använda sex som vapen. Ju snabbare du är ju större chans har du att lyckas.  

Kvinnor som gör på detta sätt som du beskriver ska man hålla dig långt borta från. Veliga, göra slut, vill ha tillbaka, göra slut, tillbaka. Osäkra kvinnor som behöver hitta sin inre frid innan de ens kan klara av känslomässiga band i kärleksrelationer. 

TS, låt honom vara. Känslorna kommer att lägga sig. Ett uppbrott är oftast jobbigt. Tar du tillbaka honom kommer du dumpa honom igen av samma anledning du gjorde igår inom kort. Inte alls snällt mot honom. Det går över.
  • Pixie99

Först måste du klargöra för dig själv vad det är du känner. Är det en rädsla för att vara singel pch börja dejta igen, dåligt samvete att du gjort honom illa, eller är det en uppriktig ånger att ni brutit upp för någon bagatell? 

Känner du någon som helst lättnad över att det är slut, så var det rätt beslut. Men är det bara ångest och sorg, så kanske det var fel eller i alla fall inte genomtänkt. 

Känner du så, så kanske var det ett överilat beslut från dig. Ta tag i det omgående. Kram!

• Anonym (Agera fort!)
    Anonym (Katt) skrev 2023-08-31 09:51:59 följande:
    Kvinnor som gör på detta sätt som du beskriver ska man hålla dig långt borta från. Veliga, göra slut, vill ha tillbaka, göra slut, tillbaka. Osäkra kvinnor som behöver hitta sin inre frid innan de ens kan klara av känslomässiga band i kärleksrelationer. 

TS, låt honom vara. Känslorna kommer att lägga sig. Ett uppbrott är oftast jobbigt. Tar du tillbaka honom kommer du dumpa honom igen av samma anledning du gjorde igår inom kort. Inte alls snällt mot honom. Det går över.
    Det är TS som bad om råd, inte hennes pojkvän. Vad är bästa sättet att agera för henne? Det är inte att vänta kan jag lova. 

Om jag hade fukat upp sådär hade jag asap försökt rätta till det och inte väntat. 
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (Agera fort!) skrev 2023-08-31 09:46:00 följande:

Tack, jag prata med honom lite löst om att jag känt mig ledsen sen igår och vi ska ses ikväll. Då tänker jag att jag ska prata igenom allt igen ordentligt med honom. Tror det grundar sig i en rädsla som kickade igång för en månad sen om att allt händer för fort. Därefter gick det utför för mig. 
  • Anonym (Ledsen)
    Pixie99 skrev 2023-08-31 09:55:39 följande:

Först måste du klargöra för dig själv vad det är du känner. Är det en rädsla för att vara singel pch börja dejta igen, dåligt samvete att du gjort honom illa, eller är det en uppriktig ånger att ni brutit upp för någon bagatell? 

Känner du någon som helst lättnad över att det är slut, så var det rätt beslut. Men är det bara ångest och sorg, så kanske det var fel eller i alla fall inte genomtänkt. 

Känner du så, så kanske var det ett överilat beslut från dig. Ta tag i det omgående. Kram!

Jag är inte rädd för att vara singel, trivs snarare väldigt bra som singel. Tror det grundar sig i en rädsla av att allt ska hända för fort och att jag slösar bort 4-5 år på ytterligare ett förhållande som inte leder någonvart. Har inte känt någon lättnad över huvudtaget här. 

Vi ska ses ikväll igen och prata!

• Anonym (Katt)
    Anonym (Agera fort!) skrev 2023-08-31 10:46:39 följande:
    Det är TS som bad om råd, inte hennes pojkvän. Vad är bästa sättet att agera för henne? Det är inte att vänta kan jag lova. 

Om jag hade fukat upp sådär hade jag asap försökt rätta till det och inte väntat. 
    Har dU lässvårigheter? Det vat ett tips till TS, att låta honom vara. Det finns en anledning att hon gjorde slut. Den aneldnlnfwnkommer att komma tillbaka inom kort. 

Men visst TS, gå tillbaka du. Lovar att du kommer dumpa honom igen inom snar framtid.
  • Pixie99

Det som är så tråkigt med FL's forum, är att standardsvaret på de flesta relationsfrågor är att man ska "dumpa" sin partner. Ytterst få skriver om hur man ska kunna reparera, laga och sy ihop en relation som av någon anledning börjat gnissla.

Kan det ha med att göra att väldigt många som skriver här själva tycks vara ensamma och bittra, sitter kvar i det pyrande vraket av kraschade relationer och äktenskap, och finner någon slags perverterad tröst i att dra ned andra i samma situation?

• Anonym (Katt)
    Pixie99 skrev 2023-08-31 22:20:38 följande:

Det som är så tråkigt med FL's forum, är att standardsvaret på de flesta relationsfrågor är att man ska "dumpa" sin partner. Ytterst få skriver om hur man ska kunna reparera, laga och sy ihop en relation som av någon anledning börjat gnissla.

Kan det ha med att göra att väldigt många som skriver här själva tycks vara ensamma och bittra, sitter kvar i det pyrande vraket av kraschade relationer och äktenskap, och finner någon slags perverterad tröst i att dra ned andra i samma situation?

Tycker jag snarare hör: Varför lämnade jag inte tidigare istället för att lappa ihop något i flera år som aldrig gick att fixa från början. Snacka om att kasta värdefull tid. 
  • Pixie99
    Anonym (Katt) skrev 2023-08-31 22:49:01 följande:
    Tycker jag snarare hör: Varför lämnade jag inte tidigare istället för att lappa ihop något i flera år som aldrig gick att fixa från början. Snacka om att kasta värdefull tid. 
    Jodå, såklart att det händer. Men borde inte det första alternativet ändå vara att försöka reparera innan man slänger och försöker att hitta något nytt? Letar man dessutom efter "Mr Right" dvs Mannen utan fel och brister, så har man i praktiken valt ett liv i ensamhet. 
Svar på tråden Ångrar mig