• Ememem

BIM oktober

Macbookpro skrev 2023-10-25 13:50:15 följande:

Varför är äl 8 för tidigt? 

för mig är äl 8 5 dagar innan bim nämligen . Det borde ju gå bra att testa då? I alla fall enl testen?

Det tar minst 6-7 dagar för ägget att färdas till livmodern, därefter ska det fästa och först då börjar det producera hcg som detekteras av graviditetstest. Så därför är det väldigt få som plussat redan på äl+8.

Om man tittar på de det finstilta så räknar cb från dagen efter förväntad mens, när de skriver att det ska gå att testa sex dagar innan, dvs bara fem dagar för bim egentligen. Sen sjunker procenten ganska snabbt, det är bara bim och tre dagar innan som är 99% säkra.
  • Ememem
    Silince skrev 2023-10-26 08:04:45 följande:

Jag testade då svagt positivt både igår och idag :) Igår var det precis så man kunde ana det men idag är det ingen tvekan att det är ett till streck :) 

Jag var då helt säker på att det skulle vara för tidigt att testa igår för innan har det alltid varit negativt och blivit positivt några dagar senare. Så blev minst sagt förvånad att det visade nåt :) 

Grattis! vilken dag är du på?
  • Ememem
    Lyksa skrev 2023-10-26 13:20:59 följande:
    //

Mensen är en dag sen. Tog ett rfsu vid lunchtid och såg ett svagt streck men tydligt så tog ett till i samma urin och såg ett streck där med. Syns det något här inne på bilden? 

Översta är inom tiden och understa är efter tiden (ca 5 minuter efter)
    Jag ser tyvärr inget, men bildkvaliteten här i forumet är inte heller så bra.
  • Ememem
    Clarissa10 skrev 2023-10-26 10:45:38 följande:

Hej! 
    Jag har BIM om två eller tre dagar, 28 eller 29 oktober. Jag har ingen aning om när jag hade ägglossning, men hade ont i magen den 14 och 15 oktober. Hade sex den 17 oktober (dag 12 i cykeln). Jag tycker att det är svårt med dagar hit och dit. Vet inte vad det är som gör ont heller, är det innan, under eller efter ägglossningen. 

Ägglossningssmärta får man nog när kroppen försöker släppa ägget som jag förstått det. Så utifrån det hade du nog ägglossning den 15e. 

Om ni inte hade sex förens den 17 okt så är nog sannolikheten att det tagit sig väldigt liten. Ägget lever bara i 24 timmar och redan dagen efter ägglossning är chanserna väldigt små. 

Om du vill ha koll på när ägglossning sker så rekommenderar jag att tempa. Då får man en bra bild av sin egen cykel. 

• Ememem
    Macbookpro skrev 2023-10-27 17:42:03 följande:

Bim -5 eller äl +8 

negativt clearblue digitalt extra tidigt :( ängar att det är kört denna gång 

Äl+8 är väldigt väldigt tidigt och få som får plus redan då. Så det är absolut inte över än.

Tänk på att tillverkarna i sin marknadsföring utgår från att alla har 14 dagars lutealfas, dessutom räknar de från missad mens, dvs dagen efter bim. Så även om man har en kortare lutealfas kommer man inte kunna testa plus tidigare. 

• Ememem
    pippi12345 skrev 2023-10-28 10:49:21 följande:

tråkigt,  men kanske är för tidigt?

måste du vara ärlig med hur länge ni försökt? landstinget vet väl inte hur länge ni har försökt? 🙈 

Ärlighet brukar väl vara längst, dessutom tar man ju tid och plats från någon som faktiskt försökt i ett år eller mer..

Kanske också onödigt att vidta mer åtgärder och eventuellt behöva ta massa hormoner om det inte är där felet ligger.

Nu vet jag inte hur länge hon varit utan hormonella preventivmedel men, har man ätit det i många år så är det väl inte så konstigt att kroppen behöver tid på att återställa sig.
  • Ememem
    DrömlivetiHD skrev 2023-10-29 07:47:00 följande:

Bim +1 idag.. Toknegativt test 🥺

Åh vad synd, är du säker på att du hade äl när du tror? Tänker om det kan ha varit senare? Har du haft en mens sen du tog ut spiralen?

Jag kände mig så sjukt sviken av min kropp, när det inte blev något i oktober. Ettan tog visserligen ett par månader, men tvåan gick på första försöket så tycker väl att kroppen borde kunna det här nu. Rädd att jag väntat för länge med en trea. Får se hur det går nu i november.
  • Ememem
    Constanza skrev 2023-10-30 08:02:06 följande:

Hej alla, är på bim-1. Har bestämt mig för att inte testa förs BIM har tills idag kunnat hålla mig men gjorde nu ett misstag och tog ett test, hade väldigt lite kiss då jag hade kissat 10 minuter innan, det blev såklart helt neg. Jag undrar nu om jag ska ta det resultatet som ogiltigt på grund av omständigheterna eller om det är helt kört? 😩😩

När man är så nära bim så tror jag tyvärr att det skulle visa plus även om man inte hållit sig innan.
  • Ememem
    Minmillis skrev 2023-10-30 13:26:14 följande:

Mensen är sen och har bara skit rfsu hemma som brukar visa segt för mig... jag ser svagt streck vad tror ni? (Inom tiden)

Ser tyvärr inget, men bildkvaliteten här i forumet är kasst.
  • Ememem
    Constanza skrev 2023-10-30 13:33:45 följande:

Har också börjat tappa hoppet, men har läst lite att man inte ska vara säker innan Bim dagen. fortsätter att hoppas lite till. Tar ett test imorgon bitti med morgon urin och Visar det neg så ger jag upp den här månaden och hoppar in i novembertråden. 

tog med RFSU testa ofta, har läst lite blandat om den och att den inte alltid ger utslag innan BIM medan till exempel Clearblue gör det. Har ett par Clearblue hemma så kör med det imorgon. 

hur går det själv? 

Jag är egentligen redan i novembertråden men läser båda trådarna parallellt.

Jag fick positivt ältest igår efter lunch, var fortfarande positivt imorse så tror att äl sker kväll eller imorgon. 
  • Ememem
    Constanza skrev 2023-10-30 14:43:01 följande:
    Aha okej, vad kul men hoppas att det tar sig nu i november för dig 😀 

vi kanske ses i novembertråden då o då hoppas jag att det tar sig för mig med. Läste att det var ditt tredje barn, för mig är det fjärde 😅. Hur gammal är du? 
    Jag fyller 37 nu i november, lite orolig för hur åldern kommer spela roll.

Mina två barn fyller 7 och 9 i vår så detta är en sladdis.
  • Ememem
    Minmillis skrev 2023-10-30 13:53:19 följande:
    Ja de är verkligen kasst 😳
    Där ser bildkvaliteten mycket bättre ut. Men ser tyvärr inget streck.
  • Ememem
    Lyksa skrev 2023-10-30 18:29:35 följande:

Tog ett cb också nu och kom en tydlig blå men svag linje. Vilken skillnad mot tidigare spök, haha. Så två olika märken visar svaga pluss. Jag vet att kvalitén dras ner men kan hoppas att ni också ser. 
    Denna bilden är efter ca 5 minuter så helt inom tiden.

Jag anar något svagt på första bilden, men la inte du upp bild på ett svagt streck för över en vecka sedan? Det känns som det borde blivit starkare, särskilt eftersom det är flera dagar efter bim eller kan du ha haft äl senare? 
  • Ememem
    Minmillis skrev 2023-10-30 20:41:56 följande:
    För att göra en lång historia kort så kan jag absolut haft en senare ägglossning. Jag har en "hormonsjuksom" (godartad tumör i hjärnan som utsöndrar på tok för höga halter av prolaktin) det gör att jag är näst intill infertil för stunden. Har fött tre fina barn så är inte helt infertil men har stor tendens för kemisk graviditet då hormonerna motarbetar en del 😬 
    Min kommentar var på Lyksas bilder, inte dina.
  • Ememem
    Lyksa skrev 2023-10-30 21:12:54 följande:

Det går inte att trycka på citera knappen för stunden. Jag har inte använt mig av några ägglossningstest så mycket möjligt att den kan varit sen Förvånad tog ett nytt nu på kvällen som var ännu starkare. Kommer troligen inte synas men vad sjutton fotade med och

utan blixt.

Det där syns klart och tydligt! Håller tummarna för att det nu blir starkare för varje dag!

Jag tror nog kanske att du haft äl senare än du tror! 

Svar på tråden BIM oktober