• Ememem

BIM oktober

Äl+1 här, hade verkligen glömt bort hur jobbig den här väntan är.

Tror egentligen inte på symtom så här tidigt men har svårt att låta bli att känna efter. Svårt att veta vad som är normalt för cykeln och vad som kanske är annat.

• Ememem
    liloma skrev 2023-10-02 19:45:38 följande:

Hoppar in här jag med.
    Andra försöket med ett syskon. Fick ett tidigt missfall i maj (oplanerat) men sambon har inte velat försöka igen förrän förra månaden. Fick positivt ÄL-test 27/9 och kände väldigt tydligt av ÄL denna månad, jmf med förra. BIM beräknad 11 okt. Fick en sån stark känsla efter ÄL att det tagit sig, även om jag vet att ägget inte ens fäst då. Men nu börjar jag tvivla, jag känner definitivt att det händer lite mer än vanligt i kroppen men kan ju också vara att minsta lilla så kopplar jag det till ev graviditet. Förra månaden kände jag liksom ingenting och det var som att jag visste att jag inte blivit gravid, men nu känns det annorlunda. Men kanske bara blir besviken.... Jaja, bara vänta in bim och testdags! 

Samma här, jag har också verkligen en känsla av att det tagit sig men samtidigt rädsla för att mina egna förväntningar är så höga. Har bim 14/10 så är bara på äl+1 (ev 2). 

Känt ett lätt molande i magen hela dagen och nu ikväll börjar magen bli väldigt bubblig och gasig vilket faktiskt var mitt starkaste symtom hela förra graviditeten och jag ser i mina gamla anteckningar att det faktiskt började på äl+3 då.. så vem vet?
  • Ememem
    Villblimamma98 skrev 2023-10-03 15:08:50 följande:
    Vet att vi varit inne på det tidigare i tråden men hur tänker ni kring om ni blir gravida och berätta för er arbetsgivare/chef? Vilken vecka bör man göra det? i mitt jobb krävs en skyddsbedömning vid en graviditet (i mitt jobb förekommer våld såväl som hot om våld) och man vill ju inte utsätta sig för onödiga risker. Men samtidigt vill man ju inte heller att kollegor och chef ska veta tidigt heller iom risk för missfall osv. Hur går era tankar? Vore intressant att höra!
    Jag kommer berätta tidigt denna gång för chefen, kollegorna tar jag nog efter kub, dels då det påverkar verksamhetsplaneringen och jag bryr mig om min chef och mina kollegor. Det kan också vara aktuellt att jag inte ska ha vissa ärenden utifrån en riskbedömning. Dessutom tänker jag att om det skulle gå dåligt så känns det bättre att min chef vet, då är det bara säga som det är, om jag behöver vara hemma några dagar.

Jag var lite i samma situation med barn två, annan anställning, men vi var bara två och min kollega hade gått in i väggen så jag tyckte det var viktigt att chefen fick veta i tid eftersom rekrytering tar tid.

Barn nummer ett berättade jag först efter mer än halva graviditeten, jag befann mig dock i en position där jag sökte en befordran och litade inte på mina chefer att det inte skulle påverka deras bedömning. Det drog dock ut på tiden och till slut var jag ändå tvungen att berätta då det inte gick att dölja magen längre. Kan tillägga att jag inte fick tjänsten så ganska säker på att jag hade rätt i min bedömning.
  • Ememem
    Constanza skrev 2023-10-04 15:51:22 följande:

Skulle vara kul och veta hur gamla alla är i tråden? 

jag fyller 35 i november 

Jag fyller 37 i november.
  • Ememem

Det här med tålamod är verkligen inte min grej.. jag har ju redan två barn och önskar så att jag bara kunde tänka att blir det så blir det, blir det inte så är det så.. inte aktivt försöka utan hellre få ett hoppsan. Men mitt kontrollbehov är verkligen aldrig så starkt som nu.

Stressen gör också att mitt tempande går sådär.. vaknar typ fyra och har svårt att somna om. Har tempat då och sen tempat om min vanliga tid men svårt att veta vilken som är mest rätt.
  • Ememem
    amiilee skrev 2023-10-04 18:23:36 följande:

Det var just pga stressen och att jag till följd av det sov sämre som jag slutade tempa. Var ett sätt för mig att försöka kontrollera något jag ej kan kontrollera? sen har jag väldigt regelbunden cykel så insåg att det tog mer energi än det gav. 

Min man har hintat att jag kommer få en Apple Watch i födelsedagspresent så då kommer det bli enklare.

Min cykel är inte helt regelbunden och jag började egentligen tempa denna gång i preventivt syfte. Min kropp verkar inte längre klara hormonella preventivmedel längre, min mens går från fyra dagar till två veckor. 

• Ememem
    liloma skrev 2023-10-05 09:44:22 följande:

6 dagar kvar till bim. Vill bara veta nu! Fler som bara går och väntar in testdag? Hur tidigt brukar ni testa? 

Jag har testat positivt med båda mina på äl+9 den ena testade jag negativt på äl+8, den andra testade jag nog inte innan, eller jo äl+5 men det vara bara för att vi skulle på bröllop den dagen. 

Men jag skulle vilja se hur tidigt jag kan se något så funderar på att kanske börja redan äl+7 med inställningen att det kommer vara negativt men att det inte betyder något.

Är just nu på äl+4 eller 5. Jag hade lite osäkra tempar precis kring äl då jag var så nervös att missa tempa.. så när jag nu testat ändra lite så flyttade FF tillbaka äl en dag medan NC behöll samma. Jag tror äl skedde på natten mellan så båda kan typ ha rätt.
  • Ememem
    liloma skrev 2023-10-05 10:21:27 följande:
    Det är en balans det där tycker jag, svårt att hålla sig men lätt att bli besviken om det är negativt (även om det ju inte behöver stämma förrän mensen ev dyker upp eller det blir positivt).
    Jag tror jag är på ÄL+7 idag. Om jag räknar dagen efter positivt test som själva ÄL. Den dagen kände jag också av ägglossningen. 
    Har inget testa tidigt-test hemma men två vanliga, får se om jag kan hålla mig till nästa vecka :p bim är på onsdag enligt appen. Jag tempar inte men har en rätt regelbunden cykel. 

När hade du bim? Känner du nåt i kroppen? 
    Jag tror äl var natten mellan lördag - söndag så det har verkligen inte gått många dagar. 
  • Ememem
    Hund12345 skrev 2023-10-06 12:33:20 följande:

Om mensen skà komma imon, kan jag testa idag då med ett vanligt test? Är så sjukt nyfiken. Illamåendet tar dö på mig & blödningen va väldigt sparsam o höll bara i några dagar Så kan inte räkna de som mens. Hur länge måste jag hålla mig isf? Räcker de med 4h? 

Ja det skulle jag säga. 2-3 timmar med mindre vätska brukar vara tillräckligt för att jag ska få ganska koncentrerad urin.

Jag har fått plus på äl+9-10 med vanliga test.

• Ememem
    Villblimamma98 skrev 2023-10-06 12:43:16 följande:

Idag är äl + 5 och aldrig tidigare har tiden gått såååå långsamt som nu...

Jag är med dig.. också äl +5.

När tänker du börja testa? Jag tänkte nog på söndag, vet att äl+7 är lite för tidigt men har plussat på äl+9 innan, så vore kul att se hur tidigt det eventuellt syns något..

Svar på tråden BIM oktober