• HejEllie

BIM oktober

Jag hoppar in idag. Är på ÄL+8. Tidigt MF i augusti. Inga känningar av något vilket enbart känns positivt för när jag var gravid med min dotter kände jag inte heller något särskilt. Och de senaste månaderna sen MF har jag känt massor av symptom som bara varit efter missfallet (även om man får upp förhoppningar varje gång). Vem vet kanske är oktober min tur-månad? 

• HejEllie
    Ememem skrev 2023-10-13 23:09:24 följande:

Här verkar mensen vara på väg, har haft spottings flera dagar och ikväll var det rött på pappret. Vilken dag registrerar ni som första mensdagen? Om det bara blir rött på pappret vid toabesök eller när det faktiskt rinner?

Skönt att få en kortare cykel igen men min lutealfas verkar bli väldigt kort denna månad. Alltid haft 13-14 dagar när jag tempat tidigare år. Nu var den bara 10-11 dagar. 

Jag brukar registrera första dagen när det kommer rött blod i en mängd så jag behöver mer än troskydd typ

• HejEllie

Klokt att inte skriva ut dos, tycker jag. Viktigt att alla gör sin egen research och kollar upp. För stora mängder D-vitamin är giftigt och kan leda till njursvikt mm. 

• HejEllie
    Malmötjej skrev 2023-10-16 18:01:39 följande:

Äl+12 (bim-1). 

Jag kunde inte hålla mig utan tog ett test med babyplan nu på eftermiddagen som visade negativt, alltså helt blankt. Jag känner mig helt förstörd, hade hoppats så och kurvan kändes ändå lite lovande. 
    Jag läste att babyplans känslighet är från 25...
    Kan det vara att det visar negativt för att det fortfarande är för tidigt? 
    Funderar på att springa till apoteket och köpa clearblue. Men orkar samtidigt inte ta ett till negativt test.

Jag kunde inte heller hålla mig. ÄL+11 Bim -2 idag. Helt blankt. Men är ju tidigt än. Ska testa imorgon på morgonen också. Har lite lätt molvärk just nu. Jag tar varken temp eller ÄL-test just nu så vet ju inte exakt när jag kan ha haft ÄL, går bara på Clue-appen. Så än ger jag inte upp. 
  • HejEllie
    Natalina1451 skrev 2023-10-16 22:41:49 följande:
    BIM oktober

har följt här inne sen bim juli tråden då vi började försöka. Fick vårt pluss i augusti och ska gå in i vecka 14 på onsdag. Men idag gick mitt vatten tsm med en riklig blödning 😭 är inlagd på sjukhuset nu för observation, fostret lever fortfarande och tappen är stängd. det finns en del vatten kvar, men det är som jag förstår en stor risk för infektion. Men det fanns också en liten chans att hålet täpps igen och att vattnet så fylls på igen.

jag letar solskenshistorier såklart, så är det någon som kan dela en sådan skulle jag bli väldigt tacksam 🙏 

Åh kära du, det var tråkigt att höra. Vilken otroligt jobbig och påfrestande situation att vara i. Men nu är du inlagd och då är du på den bästa platsen du kan vara just nu. Håller verkligen alla tummar för din skull. Stor kram! 
  • HejEllie

Nytt test nu - negativt. Är på CD 28, bim-2 (igår var bim-3, skrev fel), ÄL+12 (uppskattat). 

Tänker testa varje morgon nu så länge mensen inte dyker upp. Vilket den förstås kan göra precis när som nu.. suck.. 

någon annan som testat idag? 

• HejEllie
    Quesswhat skrev 2023-10-17 20:50:05 följande:

Ugh.. plussade ju igår em. Vaknade upp till lite ljusrosa blod för att sen öka och bli mer rött plus magsmärtor. Vad kul 😭 

Åh vad tråkigt! Jag beklagar verkligen 💔
  • HejEllie

I?m out, you guys. Mensen kom idag. Verkar smått hopplöst att få till ett syskon till vår dotter på naturlig väg. För varje månad som går bli jag stressad över hur stor åldersskillnad det kommer bli. Det är ju megadumt att tänka så, såklart. Men kan inte låta bli. Fan.. 

Oh well. 

Får se om jag dyker upp i novembertråden om några veckor då? 

• HejEllie

Ememem skrev 2023-10-17 21:09:18 följande:

Hur gammal är din dotter?
    Snart 3. Så det är ju inte så farligt såklart. Men är själv uppväxt med syskon där vi varit 2-3 år mellan varje och nog tänkt att vi skulle ha så också.
Svar på tråden BIM oktober