• liloma

BIM oktober

Hoppar in här jag med.
    Andra försöket med ett syskon. Fick ett tidigt missfall i maj (oplanerat) men sambon har inte velat försöka igen förrän förra månaden. Fick positivt ÄL-test 27/9 och kände väldigt tydligt av ÄL denna månad, jmf med förra. BIM beräknad 11 okt. Fick en sån stark känsla efter ÄL att det tagit sig, även om jag vet att ägget inte ens fäst då. Men nu börjar jag tvivla, jag känner definitivt att det händer lite mer än vanligt i kroppen men kan ju också vara att minsta lilla så kopplar jag det till ev graviditet. Förra månaden kände jag liksom ingenting och det var som att jag visste att jag inte blivit gravid, men nu känns det annorlunda. Men kanske bara blir besviken.... Jaja, bara vänta in bim och testdags! 

• liloma
    Ememem skrev 2023-10-02 20:17:31 följande:
    Samma här, jag har också verkligen en känsla av att det tagit sig men samtidigt rädsla för att mina egna förväntningar är så höga. Har bim 14/10 så är bara på äl+1 (ev 2). 

Känt ett lätt molande i magen hela dagen och nu ikväll börjar magen bli väldigt bubblig och gasig vilket faktiskt var mitt starkaste symtom hela förra graviditeten och jag ser i mina gamla anteckningar att det faktiskt började på äl+3 då.. så vem vet?
    Ja, det går liksom inte att tänka på annat, så klart man känner minsta lilla grej i magen! Idag mådde jag lite illa på väg hem, vilket jag kan känna ibland när jag är lite stressad och trött, men nu blir det direkt "är det för att jag är gravid?!"

En sak jag minns från förra gången jag var gravid var att mitt kiss luktade annorlunda 😅 visste inte då att det var det men sen när plusset kom så förstod jag. Annars kände jag nog inte så mycket vad jag minns. Plussade på bim +1 då (hade inte testat tidigare).

Håller tummarna för oss! 
  • liloma
    Constanza skrev 2023-10-04 15:51:22 följande:

Skulle vara kul och veta hur gamla alla är i tråden? 

jag fyller 35 i november 

Jag är 35 
  • liloma

6 dagar kvar till bim. Vill bara veta nu! Fler som bara går och väntar in testdag? Hur tidigt brukar ni testa? 

• liloma
    Ememem skrev 2023-10-05 10:07:19 följande:
    Jag har testat positivt med båda mina på äl+9 den ena testade jag negativt på äl+8, den andra testade jag nog inte innan, eller jo äl+5 men det vara bara för att vi skulle på bröllop den dagen. 

Men jag skulle vilja se hur tidigt jag kan se något så funderar på att kanske börja redan äl+7 med inställningen att det kommer vara negativt men att det inte betyder något.

Är just nu på äl+4 eller 5. Jag hade lite osäkra tempar precis kring äl då jag var så nervös att missa tempa.. så när jag nu testat ändra lite så flyttade FF tillbaka äl en dag medan NC behöll samma. Jag tror äl skedde på natten mellan så båda kan typ ha rätt.
    Det är en balans det där tycker jag, svårt att hålla sig men lätt att bli besviken om det är negativt (även om det ju inte behöver stämma förrän mensen ev dyker upp eller det blir positivt).
    Jag tror jag är på ÄL+7 idag. Om jag räknar dagen efter positivt test som själva ÄL. Den dagen kände jag också av ägglossningen. 
    Har inget testa tidigt-test hemma men två vanliga, får se om jag kan hålla mig till nästa vecka :p bim är på onsdag enligt appen. Jag tempar inte men har en rätt regelbunden cykel. 

När hade du bim? Känner du nåt i kroppen? 
  • liloma
    Barbrastreisand skrev 2023-10-05 22:08:15 följande:
    Japp! Den eviga väntan! Jag brukar börja smygtesta runt äl+9-10 med testa tidigt. Men denna cykel får jag vänta längre då jag tagit ovitrelle, så blir en låååång väntan haha
    Ja, ständigt denna väntan!
    Har inte så bra koll, varför får du vänta längre? 
    Som tur är tycker jag dagarna går fort, fullt upp, men just detta moment känns som det går långsamt ändå! Får se om jag köper ett testa tidigt och testar på söndag, eller håller mig till onsdag... 
  • liloma
    Barbrastreisand skrev 2023-10-06 10:27:53 följande:
    Sprutan påverkar hcg i kroppen så man kan få falska positiva ungefär 10 dagar efter.. ja jag tycker innan äl går det fort, men efteråt väldigt långsamt trots fullspäckat schema haha! Håller tummarna för dig, berätta gärna hur det går 🌸
    Ah okej, då förstår jag! Håller tummarna för dig! När kan du börja testa? 
    Jag beställde ett test, kunde inte låta bli haha, så blir nog ett tidigt test i helgen. Inbillar mig att jag känner att det liksom drar lite, men kan ju vara inbillning eftersom jag känner efter allt! 
  • liloma
    Potatisbulle skrev 2023-10-06 15:13:09 följande:

Är i fullständig chock. 

😭❤️

Grattis!! 
  • liloma
    Höst2023 skrev 2023-10-07 07:21:35 följande:
    // FörvånadÄr i chock. testade helt blankt på äl +11. Så trodde verkligen inte det var något. Men mensen var en dag sen så tog ett test bara för att vara säker, står gravid!!! Kan ett clear blue digita ljuga??? Känns precis som om jag ska gå mens!!!! 
    Stort grattis! ❤️
  • liloma

Imorgon tänkte jag ta ett testa tidigt-test. Då är jag på BIM-3 enligt app. Tycker jag känt att det drar lite vagt i livmodern igår och idag och nu känns brösten pyttelite spända. Vet att jag känner efter och registrerar varje liten grej, men hoppas att det inte bara är inbillning! Har ändå haft en  känsla sen ÄL och framåt att det kan ha tagit sig. 
    Nån mer som ska testa imorgon? :)

• liloma

Känslan visade sig stämma! 😊 Ska ta ett digitalt lite senare och bekräfta, men ett streck är det ju. Nu hoppas jag bara det vill hålla sig kvar!
  • liloma
    Ememem skrev 2023-10-08 08:04:00 följande:
    Grattis! När hade du bim?
    Tack! :) Bim på onsdag. Idag är jag på ÄL +10. Håller tummarna för dig nu! 
  • liloma
    Villblimamma98 skrev 2023-10-08 08:25:11 följande:
    hade du testat innan eller är idag ditt första test?🙂
    Idag var första testet! Jag var på väg att testa igår men höll mig till idag. Vaknade vid 5 och var kissnödig så testade då 😅 sen kunde jag inte somna om...
  • liloma
    Fransis1 skrev 2023-10-08 17:27:46 följande:

Hej alla, hoppar in här!

Har bim 14/10, så ett par dagar kvar, men har ända sen ägglossning haft en dov molande värk i nedre delen av magen. Kommer och går lite under dagarna men försvinner inte helt. Har dessutom varit fruktansvärt trött senaste veckan, somnat två timmar tidigare än vanligt på kvällen. Det kan förstås bero på massa saker och förändringar generellt i livet men hoppas såklart att det beror på ett plus!

vad säger ni? Det här med dov mensvärk sen ägglossning är helt nytt för mig!

Jag hade också känningar efter ÄL, inte riktigt värk men ändå att det kändes och som att det "drog" lite i nedre delen av magen. Håller tummarna! :) 
Svar på tråden BIM oktober