Inlägg från: Potatisbulle |Visa alla inlägg
  • Potatisbulle

BIM oktober

Hej!
    Jag hoppar också in här. Tempar och använder ÄL-tester. Började med Apiforce förra cykeln och fick då till en väldigt tydlig ÄL. Så hoppas på samma sak denna cykeln!

3/10 - MacBookPro, första barnet 5e försöket
    6-7/10 - Cinapuffen, 4e barnet, 2a försöket
    6-7/10 - bebissugen91, första barnet, 1:a försöket 
    7/10 - Potatisbulle, första barnet, 10:e försöket 
    10/10 - barnlängtan89, andra barnet, 14:e försöket, 3:e efter kemisk 
    14/10 - Ememem, tredje barnet, 1:a försöket
    16/10 -  villblimamma98, första barnet, 5e försöket
  • Potatisbulle

Hej på er!

Jag har haft en liten välbehövlig paus härifrån och försökt tänka på annat, men nu är jag tillbaka och analyserar sönder ungefär allting. Är på ÄL+11 idag och har egentligen BIM enligt FF men sist fick jag min mens senare på ÄL+13 så väntar några dagar till med att testa.

Har haft ilande molvärk till och från under veckan, i övrigt inga direkta symtom förutom ömma bröst, huvudvärk och frusenhet. Men det kan ju lika gärna vara PMS. Tycker även att jag har varit mer kissnödig än vanligt men det känns väl lite för tidigt för att vara ett symtom?

Det enda konkreta jag har att hålla fast i är att tempen inte riktigt beter sig som vanligt och är högre än den brukar. Idag höjdes den lite till vilket aldrig hänt så sent i cykeln. Blir en spännande mätning imorgon och se om den sjunker eller inte.

Jag fyller 30 år i vinter.  

• Potatisbulle
    cutepenguin skrev 2023-10-05 19:07:15 följande:
    Potatisbulle 
    Åh låter spännande! Håller alla tummar för att du får ditt plus! ❤️ 

Syskonförsök
    Haha samma här! Hejar på alla 😍

Åh men tack! ❤️ Vore verkligen på tiden!

• Potatisbulle

Jag hade jättemycket mensvärk på eftermiddagen idag. Precis som jag brukar ha under mens, men fortfarande inte en droppe blod nu på kvällen. Har aldrig känt såhär INNAN mens förut och brukar i vanliga fall inte ha särskilt ont förrän ett par dagar in på mensen. Höll i någon timme men nu känner jag ingenting igen. Greppar efter halmstrån kanske men är det någon som vet om det kan vara ett tecken på graviditet? Antar att det kommer visa sig under morgondagen om det inte är det, men gillar att leva på hoppet Glad

• Potatisbulle
    cutepenguin skrev 2023-10-05 21:41:18 följande:

Jag har haft så båda gångerna innan jag plussat. Har fortfarande så och är i vecka 7 nu. Det kommer och går. Känns lite som mensvärk men mer centrerat i mitten långt långt ner 😅👍🏼 

Åh! Tack. Låter ju väldigt hoppfullt 😄 Då lever jag på hoppet lite till! Läste att det kan kännas som mensvärk när livmodern växer. 

• Potatisbulle

Gaaaaaaah. Min temp fortsätter att stiga. Har aldrig haft så här hög temp förut. Lite dov mensvärk även idag. Tänkte egentligen ta ett första test imorgonbitti men funderar på att testa att ta ett redan efter jobbet idag. Vore ju perfekt till fredagsmyset om det var positivt. Eller är det dumt att ta på eftermiddagen så här tidigt? BIM igår. Någon som har någon input? 😇

• Potatisbulle
    Hund12345 skrev 2023-10-06 15:17:55 följande:

Grattis ☺️❤️

Tack!!! Vet inte vart jag ska ta vägen just nu 😍
  • Potatisbulle

Åhhhh tack för alla grattis fina ni ❤️❤️❤️ Är så glad och fortfarande chockad. Överraskade sambon när han kom hem och berättade att han ska bli pappa. Ikväll ska vi dricka alkoholfritt bubbel ☺️

Det jag har gjort nu är att förutom tempa och använda äl-tester, ta folsyra och c-vitamin, så har jag de senaste två cyklerna tagit apiforce bidrottninggelé. Vet såklart inte om det var det men jag upplever att jag har varit mycket mycket mer kåt (ursäkta ordvalet) kring ÄL av det båda cyklerna. Så det rekommenderar jag verkligen. Har testat rosenrot tidigare men inte alls känt likadant. 

Hänger kvar i tråden och hejar på alla er fantastiska människor ❤️ hoppas vi ses i BF juni!

• Potatisbulle

Villblimamma98 
    Det som var annorlunda den här gången var att jag hade precis som jättekraftig ilande mensvärk, det började samma dag som jag hade BIM. Det har jag aldrig haft innan mens förut så då anade jag att något var på gång. Sen har jag varit trött, frusen och kissnödig. Men inte jättemycket symtom än. 

Höst2023

GRATTIS!!! ❤️❤️❤️

• Potatisbulle
    Fransis1 skrev 2023-10-08 17:27:46 följande:

Hej alla, hoppar in här!

Har bim 14/10, så ett par dagar kvar, men har ända sen ägglossning haft en dov molande värk i nedre delen av magen. Kommer och går lite under dagarna men försvinner inte helt. Har dessutom varit fruktansvärt trött senaste veckan, somnat två timmar tidigare än vanligt på kvällen. Det kan förstås bero på massa saker och förändringar generellt i livet men hoppas såklart att det beror på ett plus!

vad säger ni? Det här med dov mensvärk sen ägglossning är helt nytt för mig!

Det var så med dov mensvärk det började för mig innan jag plussade! 😄

• Potatisbulle
    Fransis1 skrev 2023-10-08 18:36:48 följande:
    spännande 😍 och grattis! 🎉

hade du det direkt efter öl som jag eller kom det senare närmare bim?

Tack!❤️ Om jag minns rätt så hade jag ont i nederdelen av ryggen ända sedan ÄL, sedan hade jag diffust ont i magen ca en vecka innan jag plussade, dagen innan kom första omgången med ordentlig mensvärk. Och den håller fortfarande i sig, kommer titt som tätt. Plussade på BIM. 

Håller tummarna för dig ❤️

Svar på tråden BIM oktober