Inlägg från: cutepenguin |Visa alla inlägg
  • cutepenguin

BIM oktober

tjatalagom skrev 2023-09-27 13:52:47 följande:

Är så trött att jag håller på går under, lite märkligt då jag inte har ovanligt mycket på jobbet?
    tror ni det funkar att ta ett test imorgon på äl+ 9-10 med ett vanligt test eller borde jag vänta till söndag om inte mensen dykt upp?

Det kan såklart funka, men skulle rekommendera ett testa tidigt-test om du bara är på ÄL+9-10. 🥰 

• cutepenguin
    Bär skrev 2023-09-28 22:24:27 följande:

Tror jag är på ÄL+6, OM jag ens haft ÄL? Blir så fundersam för jag har alltid molvärk/smärta vid äl, men denna gång har jag inte haft ett dugg ont, vilket är konstigt för vara jag.. 

Jag är också en person som alltid känner av ÄL. Men senaste ÄL kände jag ingenting verkligen, men fick positivt på ÄL-test. Men det lossnade visst ett ägg ändå då jag plussade på ÄL+10 🥰👍🏼 Så tydligen kan det variera, men jag var också fundersam. 

• cutepenguin
    Hund12345 skrev 2023-10-02 16:01:53 följande:

Någon här som haft nidblödning? Hur märker man att de e nidblödning & inte tidig mens? 

Jag hade nidblödning sist jag blev gravid. Fick det på ÄL 11 och det var svagt rosa och lite brunt. Märkte det enbart när jag torkade mig, behövde inget trosskydd eller binda och hade så i 2-3 dagar.

• cutepenguin
    Hund12345 skrev 2023-10-02 21:02:28 följande:

Macbookpro & cutepenguin- testet visar negativt. Va först 2 bruna droppar sen lite rosa på pappret när jag torkar mig. Jag har jämt trosskydd pga flytningar. är på Äl+11, mens-3. Hur snabbt fick du ett + efter nidblödningen cutepenguin? 

Jag testade inte förens ÄL 16. Så det hann ju gå några dagar, trodde inte jag var gravid överhuvudtaget förens mensen inte dykt upp och var tre dagar sen. Men om det är en nidblödning borde du få positivt om 2-3 dagar 🥰👍🏼 

• cutepenguin
    Hund12345 skrev 2023-10-03 11:19:55 följande:

Macbookpro - symtom har jag. Men vet inte om jag inbillar mig. Hållit mig i 3.5h nu, borde jag kunna testa mig då? 

Var det en nidblödning du hade igår skulle jag nog vänta tills imorgon åtminstone. 🥰

• cutepenguin
    Hund12345 skrev 2023-10-03 11:56:12 följande:
    cutepenguin - tog ett test som inte visade något. Kunde inte hålla mig efter att jag spydde i morse. Men tror de bara är mens på g. hoppet lämnade mig nu Känns de som. 

Var det igår du hade nidblödning så ÄR det för tidigt att testa då hormonet inte hunnit stiga. Skulle inte utesluta någonting förens du får din mens 🥰👍🏼 

• cutepenguin
    Potatisbulle 
    Åh låter spännande! Håller alla tummar för att du får ditt plus! ❤️ 

Syskonförsök
    Haha samma här! Hejar på alla 😍
  • cutepenguin
    Potatisbulle skrev 2023-10-05 21:36:23 följande:

Jag hade jättemycket mensvärk på eftermiddagen idag. Precis som jag brukar ha under mens, men fortfarande inte en droppe blod nu på kvällen. Har aldrig känt såhär INNAN mens förut och brukar i vanliga fall inte ha särskilt ont förrän ett par dagar in på mensen. Höll i någon timme men nu känner jag ingenting igen. Greppar efter halmstrån kanske men är det någon som vet om det kan vara ett tecken på graviditet? Antar att det kommer visa sig under morgondagen om det inte är det, men gillar att leva på hoppet Glad

Jag har haft så båda gångerna innan jag plussat. Har fortfarande så och är i vecka 7 nu. Det kommer och går. Känns lite som mensvärk men mer centrerat i mitten långt långt ner 😅👍🏼 

• cutepenguin
    Potatisbulle skrev 2023-10-06 15:13:09 följande:
    //

Är i fullständig chock. 

😭❤️

JA!!! Stort stort grattis!! ❤️❤️❤️ Nu får ni fira!

• cutepenguin
    Villblimamma98 skrev 2023-10-08 14:41:50 följande:
    Jag brukar få en hel del finnar innan mens tyvärr. Men lever än på hoppet fortfarande bara äl +7!

Vill bara skicka lite hopp! Jag brukar också få finnar (framförallt en jäkel mitt i pannan) strax innan mens, men fick det även nu innan jag plussade. 🥰 Håller tummarna för dig!

Svar på tråden BIM oktober