• oshark

BIM oktober

Bär skrev 2023-10-04 09:39:27 följande:

Jaha, nu dök mensen upp? Jag är så förvirrad. Det betyder att denna menscykel låg på 24 dagar. För ett par månader sedan blev det 26 dagar och då brukar jag ha en längre menscykel som ligger mellan 29-32 dagar. Vad är det som händer?

Är det dagarna före eller efter ÄL som är färre? En cykel på 24 dagar är inga problem att bli gravid med, även om det är i kortaste laget, så länge du har tillräckligt många dagar mellan ÄL och mens.
  • oshark
    AnnaCaroline89 skrev 2023-10-11 13:12:05 följande:

Jag har väldigt oregelbunden mens, så har ingen bim att utgå ifrån. Vilken äl+ dag testar ni andra er på? 🌸 Jag hade äl i fredags så äl+6 för mig idag, så måste avvakta lite! 

BIM spelar egentligen inte så stor roll eftersom alla är olika. Graviditetstester utgår alltid från att BIM är ÄL+15, dvs att alla har en lutealfas på 14 dagar. Så om du har ett testa tidigt eller supertidigt brukar du kunna testa från ÄL+9/10, men det är inte säkert du får positivt då även om du är gravid. ÄL+12 börjar det bli mer säkert. Har du tålamod väntar du till ÄL+14/15.
  • oshark
    AnnaCaroline89 skrev 2023-10-11 13:12:05 följande:

Jag har väldigt oregelbunden mens, så har ingen bim att utgå ifrån. Vilken äl+ dag testar ni andra er på? 🌸 Jag hade äl i fredags så äl+6 för mig idag, så måste avvakta lite! 

Och PS - om du hade ÄL in fredags är du på ÄL+5 🙂
  • oshark
    Macbookpro skrev 2023-10-25 13:50:15 följande:

Varför är äl 8 för tidigt? 

för mig är äl 8 5 dagar innan bim nämligen . Det borde ju gå bra att testa då? I alla fall enl testen?

För testskaparna har alla BIM på ÄL+15. Så när de säger att du kan testa positivt upp till sex dagar innan BIM menar de inte innan din individuella BIM, utan från ÄL+9. 
Svar på tråden BIM oktober