• Constanza

BIM oktober

Hej, jag hoppar in i tråden idag då jag fick mens igår.  Det var första försöket och nu kör vi på oktober månad och hoppas på +. Det är vår fjärde och sista bebis men vi längtar sååå efter den. Hade egentligen bestämt mig för att inte skaffa fler barn då det är full rulle med 3 barn men kunde inte heller sluta känna längtan efter en till liten. Det kändes som att jag helt enkelt inte va klar med den delen av mitt liv. Nu Hoppas jag att en till bebis kommer till oss men tar verkligen inget förgivet. Fyller 35 år nästa månad så det kanske inte alls går men hoppet är det sista som försvinner. hoppas vi alla lyckas snart! Nästa Bim är beräknad till den 29/10? lycka till! 

• Constanza

2/10 - tjatalagom, första barnet, 1:a försöket 
    2/10 - sanlin90, andra barnet, försökt 2,5 år.  
    3/10 - MacBookPro, första barnet, 5e försöka 3/10 - Memlan, andra barnet, 1:a försöket 
    3/10 - MissIsLiia 4e barnet, 7e försöket
    3/10 - Kamrat, första barnet, 1:a försöket

6-7/10 - bebissugen91, första barnet, 1:a försöket 
    7/10- höst2023, första barnet, 2:a försöket 
    7/10 - Potatisbulle, första barnet, 10:e försöket 
    8/10 SaSeLa, andra barnet, försökt i fem år med ny man. IVF-start efter detta
    8/10 pippi12345, tredje barnet, 3e försöket
    10/10 - Bär, tredje barnet, 5:e försöket efter MF.
    10/10 - barnlängtan89, andra barnet, 14:e försöket, 3:e efter kemisk 
    13/10 - EJT, andra barnet, 7:e försöket
    14/10 - Ememem, tredje barnet, 1:a försöket
    14/10 - Sandtrollet, fjärde barnet, 2a försöket
    15/10 - Barbrastreisand, andra barnet, 12+ försök
    16/10 - villblimamma98, första barnet, 5e försöket
    16/10 - flowerpower33, tredje barnet 1a försöket
    18/10 - Malmötjej, första barnet, 9e försöket (3e efter missfall) 
    19/10 - Pico, andra barnet, 2:a försöket 
    20/10 - Fruffe, andra barnet, 7e försöket
    21/10 - Nattotis, tredje barnet, 2:a försöket
    23/10 - Bodbod, första barnet, 7 försöket
    25/10 - gbgmamma, tredje barnet 2 försöket
    26/10 - amiilee, första barnet 6e försöket
    26/10 - EFW, 4 barnet 4 försöket 
    1/11   - Cinapuffen, 4 barnet, 3e försöket
    29/10 - Constanza, 4 barnet, 2:a försöket
  • Constanza
    Höst2023 skrev 2023-10-07 07:22:10 följande:
    Bilden kom inte med
    Ååå grattis!!!! 
  • Constanza

Verkar som jag åkt på en svampinfektion nu under helgen. Har bim om en vecka, kan det vara tecken på grav? Har nån annan haft så? 😅

• Constanza
    bebissugen91 skrev 2023-10-23 14:24:29 följande:
    Du har inte tagit några andra  tillskott eller så under denna cykeln? 😊
    Bara folsyra 
  • Constanza

Hej, 4 dagar kvar till bim, bim på tisdag. mina symtom är typ samma som varje pms :ömma bröst, trött, kinkig, men jag har inga spottings ännu som jag brukar innan mens. har även fått svampinfektion i underlivet, vilket jag aldrig får. 

vad känner ni andra? 

• Constanza

Hej alla, är på bim-1. Har bestämt mig för att inte testa förs BIM har tills idag kunnat hålla mig men gjorde nu ett misstag och tog ett test, hade väldigt lite kiss då jag hade kissat 10 minuter innan, det blev såklart helt neg. Jag undrar nu om jag ska ta det resultatet som ogiltigt på grund av omständigheterna eller om det är helt kört? 😩😩

• Constanza
    tjatalagom skrev 2023-10-30 08:09:12 följande:
    Jag skulle inte lita på det resultatet 😊 ta ett senare idag, allra helst imorgonbitti.nu minns jag inte, tempar du? Hur ser tempen ut i så fall?😊

Ne jag tempar inte. Brukar ha spottings som börjar nån veckA innan mens men inget den här gången. Har mått illa helA helgen. Kanske är jag skenis. Jag tror att jag försöker hålla mig till imorgon. har varit bra på att hålla mig den här månaden men nu fick jag för mig att jag skulle testa, såklart inte så smart. 

hur går det själv? 

• Constanza
    tjatalagom skrev 2023-10-30 09:18:35 följande:
    Jag förstår dig, man blir så ivrig! Men jag skulle testa imorgon igen om jag var du!

Jag skriver i novembertråden då bim är 4/11😊
    lyckades pricka en ganska självklar äl, appen har dock svårt att registrera den men är nästan bombsäker att äl var cd23. min temphöjning var seg, och dippade på äl+6 precis som förra cykeln. Nu är det knappt en ökning så jag tror inte på något denna cykel heller 😩 hade tänkt testa på torsdag, äl+10 men inte om tempen sjunker.
    har märklig molvärk sen några dagar efter äl och igår tog det ont i tjejmagen vid sex, så kanske har någon cysta eller nåt som ligger och lurar. Ska kontakta vården när jag får mens, känner att jag behöver en check up då min progesteronhöjning är långsam, min lutealfas kort och jag haft cystor förut... behöver helt enkelt veta att allt är ok.

Grafen ser ju inte precis lovande ut...
    Ju jag prickade också äl, tog ägglossningstest. Kommer bli så ledsen om det inte tagit sig. Det är mitt fjärde barn och jag trodde inte jag skulle bli så besatt av det här med att bli gravid den här gången men gud vad svårt det är. Man över analyserar  precis allt?. 

hoppas Allt står till rätt med dig. Och jag önskar dig all lycka och alla andra i tråden att vi snart får plus 
  • Constanza
    bebissugen91 skrev 2023-10-30 10:21:27 följande:

Idag började mensen. Hoppar över till novembertråden. Hoppas på tredje gången gillt 😁

Onej vad tråkigt, jag väntar min imorgon? om det inte tagit sig så ses vi i novembertråden. Lycka till
  • Constanza
    Ememem skrev 2023-10-30 13:12:59 följande:
    När man är så nära bim så tror jag tyvärr att det skulle visa plus även om man inte hållit sig innan.

Har också börjat tappa hoppet, men har läst lite att man inte ska vara säker innan Bim dagen. fortsätter att hoppas lite till. Tar ett test imorgon bitti med morgon urin och Visar det neg så ger jag upp den här månaden och hoppar in i novembertråden. 

tog med RFSU testa ofta, har läst lite blandat om den och att den inte alltid ger utslag innan BIM medan till exempel Clearblue gör det. Har ett par Clearblue hemma så kör med det imorgon. 

hur går det själv? 

• Constanza
    Ememem skrev 2023-10-30 13:43:03 följande:
    Jag är egentligen redan i novembertråden men läser båda trådarna parallellt.

Jag fick positivt ältest igår efter lunch, var fortfarande positivt imorse så tror att äl sker kväll eller imorgon. 
    Aha okej, vad kul men hoppas att det tar sig nu i november för dig 😀 

vi kanske ses i novembertråden då o då hoppas jag att det tar sig för mig med. Läste att det var ditt tredje barn, för mig är det fjärde 😅. Hur gammal är du? 
  • Constanza
    Ememem skrev 2023-10-30 15:10:08 följande:
    Jag fyller 37 nu i november, lite orolig för hur åldern kommer spela roll.

Mina två barn fyller 7 och 9 i vår så detta är en sladdis.
    Ju jag har samma oro, fyller 35 nu på fredag. trodde egentligen att jag var klar med barn, hade bestämt att det räckte men plötsligt så kunde jag inte se mig vara klar me d den delen av livet. Hoppas bara att kroppen känner samma 🙏
  • Constanza

BIM idag. Neg test och inte en Enda känsla på att mensen kommer. Men det gör den säkert. Kroppen spelar mig ett spratt då jag så gärna vill vara gravid. Fan vad jobbigt det är att planera och längta 😩 vet inte om jag ska hoppa på novemberåden eller december då jag tror att nästa BIM blir i början av december 

• Constanza
    Macbookpro skrev 2023-10-31 09:35:40 följande:

Hoppas! 

men ja det är fruktansvärt jobbigt att vänta och längta. Vi får hålla i och göra det bästa Vi kan! 

jag känner hur mensen kommer komma idag eller imorgon. Lagom svullen som jag brukar. 

Mensen kom en stund efter att jag skrev inlägget, hoppar över till novembertråden. 

hoppas det går bättre för dig 🙏

Svar på tråden BIM oktober