Inlägg från: Macbookpro |Visa alla inlägg
  • Macbookpro

BIM oktober

Mensen kom idag. Vi kör på som vanligt. sporadiskt sex utom de fertila dagarna markerade i appen. Dessa kör vi sex på nästan varje dag. tempar ej men tar ÄL test.

ska vi köra en Bim-lista? 

3/10 - MacBookPro, första barnet 5e försöket

• Macbookpro

Trots att det bara är försök 5 för oss har jag bokat in en privat fertilitetsundersökning. Det är helt enkelt för jobbigt för mig att vänta tills ett år har gått. Får vara värt 5000 sek. 

• Macbookpro
    bebissugen91 skrev 2023-09-15 23:30:27 följande:
    Jag förstår dig, så hade nog jag också känt. När har ni den? 

Den 28e sep är den inbokad. 

Ska bli skönt att få veta om något är fel eller om det bara är att fortsätta försöka som vi gör :)

• Macbookpro
    bebissugen91 skrev 2023-09-16 09:37:35 följande:
    Hoppas det går lika fort för dig även med trean 😊

Här väntar jag på ÄL som bör dyka upp i mitten på nästa vecka. Använder fertilitetsmonitorn från CB. Får man fruktansvärt hur ofta ni alla har sex runt ÄL? Varje dag? Varannan dag?  

Ska ha ÄL om två dagar enligt appen. 
    Kör på ÄL tester. 

Vi kör på varannan dag sedan igår. Kommer åka bort på onsdag - fredag. Så då blir det en snabbis på morgonen och en så fort jag kommer hem på fredag. Haha. 

• Macbookpro
    Vinter01 skrev 2023-09-25 21:03:12 följande:
    Åh nej :( menar du -5?
    när tänkte du testa? Jag är själv bim-5 idag och fick negativt imorse..
    Oj sorry, menade ÄL +5 
    ser Fram emot min fertilitetundersökning nu på torsdag. ska bli skönt att se om allt stämmer eller om hjälp behövs 
  • Macbookpro

Bim - 6 
    inga symtom och tror ej på denna runda. 

imorgon möte för fertilitetsundersökning 

• Macbookpro
    Memlan skrev 2023-09-29 10:20:11 följande:
    Mitt digitala idag på bim-4 var också neg 😞 så antar alla andra svagt positiva var spökisar 
    tog dock testet när jag vakna kissnödig kl 4 i morse, men har fortfarande mycket mensvärk så kanske mensen som kommer tidigare 

Så segt. Inte tagit test denna cykel men är inne på samma. Bim -4 och känner nada då tar det som ett neg

Känns inte så lovande när läkaren som gör min fertilitetsundersökning nu sa att det var bra att vi kom dig nu då det var dags att reda ut vad som inte fungerar. Vill inte låta för neggo nu men det här med att det är helt ?normalt ? att det tar 8 månader känns som struntprat efter att ha varit där. Såhär i efterhand så hade jag gått dit tidigare eftersom jag ändå har haft flera ordentliga Försök. Mitt råd (i alla fall just nu) är att inte vänta för länge i onödan. det kostar en slant men hur mycket har jag inte redan lagt på alla ögglossningstest, gravtest etc 

ska spola den 12e Okt. hoppas på att det gör susen !

• Macbookpro
    Villblimamma98 skrev 2023-09-29 17:16:11 följande:

@macbookpro går inte citera dig. Menar du att läkaren menade på att 5 mån att försöka inte är normalt?

Hon var tydlig med att det var bra att vi kom och dags att se vad som gör att det inte går när det är två unga, friska människor. Det borde ha blivit till nu.

• Macbookpro
    Bodbod skrev 2023-09-30 14:30:31 följande:

@Macbookpro 

Men oj fick jättemycket ångest nu! Jag har hört att det är helt normalt att försöka i ett år? I Nov har vi försökt ett år (men fram till mars utan äl-test och koll) och har bokat tid till slutet av oktober ... 

Sorry om du blev orolig. Men det låter ju toppen att ni kollar upp i slutet av okt. :) ja de säger ju att genomsnittet är 7 månader. 
Svar på tråden BIM oktober