BIM oktober
Hej kommer in från septemberträden då mensen kom i dag. Nästa mens beräknad den 26/10 och nu jar jag precis klickat hem nya äl och grav tester 😃🤞
Hej kommer in från septemberträden då mensen kom i dag. Nästa mens beräknad den 26/10 och nu jar jag precis klickat hem nya äl och grav tester 😃🤞
Av ren nyfikenhet, tar ni några extra kosttillskott nu när ni försöker? Jag tar multivitamin gravid som ju har folsyra. Hört mycket om bidrottninggele t.ex.
2/10 - tjatalagom, första barnet, 1:a försöket
Är i fullständig chock.
😭❤️
Klokt att inte skriva ut dos, tycker jag. Viktigt att alla gör sin egen research och kollar upp. För stora mängder D-vitamin är giftigt och kan leda till njursvikt mm.
Men vi ska inte skrämma upp folk heller. Njursvikt får man inte av en stor dos d vitamin. Det får man av höga doser under lång tid.
Jag tar också en dos d vitamin de gånger jag får utslag på äl stickan. Inte denna månad dock 😊 Jag har då tagit 50 000 IE vilket motsvarar 1250 ug. Mina tabletter innehåller 50ug och jag äter då hela 25 stycken. Men man ska absolut läsa på och ta hänsyn till vilka andra vitaminer/mineraler och kosttillskott man tar samt om man har andra mediciner som kan påverkas.
Grattis ni som plussat ❤️ Bara längtar mer och mer efter det där plusset 🤗
Dena månad vet jag inte ens om jag haft äl, även högst oklart när i så fall 😂😅🤞 Men håller tummarna 😁