Inlägg från: Villblimamma98 |Visa alla inlägg
  • Villblimamma98

BIM oktober

Skriver in mig i tråden.  Har egentligen BIM på söndag men är på äl+12 och alla tester är negativa så inväntar mensen och försöker igen i oktober  

3/10 - MacBookPro, första barnet 5e försöket
    6-7/10 - Cinapuffen, 4e barnet, 2a försöket

6-7/10 - bebissugen91, första barnet, 1:a försöket 
    16/10 -  villblimamma98, första barnet, 5e försöket

• Villblimamma98
    amiilee skrev 2023-09-25 17:23:08 följande:

Efter ca 4,5 månads försök kontaktade vi en privat gynklinik. Det kan alla göra för utredning. Kostade 260 kr per läkarbesök. De gjorde vaginalt UL för att kolla äggreserv och sen råkade det vara bra i tid så jag bokades in samma vecka för äggledarspolning. Allt såg bra ut, vilket är skönt att veta när det känns hopplöst. 

Hej vilken klink är detta? Skulle gärna kolla jag med 
  • Villblimamma98

Lyckas ni hålla er optimistiska för varje cykel? Jag känner redan nu att jag inte tror på denna cykel och är inställd på att det inte kommer bli något för jag orkar inte bli besviken på nytt... 

• Villblimamma98

Ememem kan inte citera dig men är så trött på besvikelsen att jag inte ens vågar hoppas längre....det är oxå första barnet så blir så orolig att det kommer ta så himla lång tid. Förr förra cykeln fick jag en kemisk och det visar ju visserligen att befruktningen lyckats men besvikelsen av att få mens sen trots ett plus är ju också hemskt... så himla knepigt med känslorna när man försöker skaffa barn...Rynkar på näsan

• Villblimamma98

Oj det känns inte bra då jag är 25 och min man 30... fick iaf glad gubbe på clearblue rosa idag så hoppas denna cykel går vägen...

• Villblimamma98
    Macbookpro skrev 2023-10-01 01:41:20 följande:

Kika denna cykel, sen hade jag övervägt att boka en tid och tagit en smäll på 4000 sek. Om det är en så liten sak som att äggledarna behöver spolas är det ju lätt åtgärdat.

Tycker det är dåligt att det inte rekommenderaS att kika upp detta före ett helt år har gått. :(

fan kanske ska göra det. Jag är sedan innan diagnostiserad med pcos men pga en hel del viktnedgång har min cykel blivit normal och mina äggstockar såg normala ut sist jag var på ultraljud hos gyn. Så jag hoppas det inte är något annat som strular nu när jag fått bukt på pcos...
  • Villblimamma98

Fick positivt ägglossningstest igår och idag har jag fruktansvärt ont på höger sida. Det hugger och molar typ som mensvärk men gör rätt så ont. Kan det vara ägget som släpper?

• Villblimamma98
    Ememem skrev 2023-10-01 15:38:23 följande:

Låter som att det kan vara det.

Jag fick också positivt äl test igår och ganska säker på att ägglossning har skett idag. Kul att kunna följa någon i den två veckors långa väntan sen? fast jag kommer nog börja testa redan på äl+8-9, fått mina tidigare positiva på äl+9. Beställt nya enkla stickor som ska komma imorgon så jag kommer kunna unna mig att slösa lite.

Då är det nog det då!

Då får vi vänta o ihop! Jag tänkte också börja testa där någonstans, antagligen nästa måndag (alltså inte i morgon). nu hittar jag inte listan men när har du BIM? Jag brukar få mens på äl + 15 så typ 15 oktober för mig. 
Svar på tråden BIM oktober