• Anni89

BIM oktober

Hej, jag hoppar på denna tråd!

Andra försöket för andra barnet (har en son på 2,5 år). Första försöket var dock lite halvhjärtat då jag inte hade några äl-test utan bara utgick från min normala cykellängd. Har dock inte helt regelbundna cykler och förra månaden var den hela 5 dagar längre än normal, så vi träffade helt fel. Denna månad har jag köpt test som borde bli positivt vilken dag som helst.. Får se när bim blir, men runt mitten av oktober :) Första barnet kom till på första försöket och även om det inte betyder något inför denna gång är det svårt att inte räkna med att det ska gå fort även denna gång.. Men ska försöka ha tålamod! 

• Anni89
    Ememem skrev 2023-09-28 05:50:23 följande:
    Välkommen! Det är så svårt det där, min tvåa kom till på första försöket, ettan tog visserligen ett halvår, men har också svårt att inte räkna med att det inte ska gå fort. Besvikelsen kommer bli enorm om det inte tar sig denna månad. 
    Ja det är svårt att inte ha höga förväntningar..! Jag har inte fått positivt äl-test ännu så även denna cykel verkar bli längre än normalt (borde annars fått positivt typ igår som senast). Önskar oss båda lycka till Glad 
  • Anni89

Jag väntar fortfarande på ÄL, är på cd 24 idag..! Jag har alltid långa cykler, men inte såhär. Brukar ha två cykler i rad på 31 dagar och sedan en på 36. Förra månaden (vilket var första försöket) blev den 36 dagar trots att den enligt tidigare mönster borde varit 31. Och denna cykel ser ut att bli runt 40 dagar?! Så himla typiskt att cykeln ska börja strula just när vi vill bli gravida. Eller är det just därför kanske, att kroppen påverkas av att man konstant tänker på ÄL? Tycker inte att jag stressar över det iom att det bara är andra försöket men visst tänker jag på det väldigt mycket. Vad tror ni? Har era cykler börjat spöka när ni försöker bli gravida?

Är 34 år

• Anni89

Fortfarande ingen äl för mig, cd 36 idag Rynkar på näsan Så hinner inte bli någon bim i oktober. Så himla trist att cykeln ska börja stöka just när man börjat försöka..!

Önskar alla som är kvar lycka till och stort grattis till alla som redan plussat! 

• Anni89

Fick tillslut mens idag efter en 50 (!!!) dagar lång cykel. Visar sig att min misstanke om att äl skedde den 17:e stämde. Sambon var dock sjuk då så vi fick bara till det en gång och det var den 18:e, så visste att chansen var liten denna månad. Men ändå trist såklart. Jaja, glad att denna cykel äntligen är slut och hoppas att nästa blir normallång! 

Stort grattis till alla som plussat denna månad! Vi andra ses i november-tråden!

Svar på tråden BIM oktober